دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت ونزوئلا دستور تعطیلی موقت تمامی رستوران‌های مک دونالد در سراسر این کشور را به دلیل بروز پاره‌ای از مشکلات در دفاتر مالی این رستوران زنجیره‌ای صادر کرد.

سی ان ان به نقل از خبرگزاری بولیواری گزارش داد: به موجب دستور دولت ونزوئلا، تمامی 115 رستوران مک دونالد در این کشور از روز سه شنبه 14 اکتبر تا روز شنبه 18 اکتبر تعطیل خواهند بود.

خوسه داوید کابیو رئیس سازمان مالیاتی ونزوئلا در سخنانی که از طریق تلویزیون پخش شد، اعلام کرد که در دفاتر فروش و خرید و پرداخت مالیات شعب مک دونالد در ونزوئلا ناهماهنگی‌هایی مشاهده شده است.

به رغم آنکه مقامات در دفتر مرکزی مک دونالد واقع در اواک بروکز ایالت ایلینویز تا کنون درباره این اقدام دولت ونزوئلا واکنش نشان نداه‌اند، آرکوس دورادوس مدیر مجموعه مک دونالد در ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد:که از قوانین و دستورات دولتی پیروی می‌کند.  

سی ان ان در گزارش خود تعطیلی موقت شعب مک دونالد در ونزوئلا را با سیاست‌های ضد آمریکایی هوگو چاوز رئیس جمهور این کشور بی ارتباط ندانسته و نوشته است: هوگو چاوز که بی تردید از منتقدان سیاست‌های دولت واشنگتن محسوب می‌شود، اغلب با شرکت‌های آمریکایی که گفته می‌شود از پرداخت مالیات خودداری کرده‌اند، برخورد کرده است.

سال گذشته نیز شعبه کوکا کولا در ونزوئلا به دلیل وجود بی قانونی‌هایی در دفاتر مالی این شرکت به مدت 48 ساعت تعطیل شده بود.

طرفداران چاوز اغلب دولت آمریکا را به بهره کشی از کارگران ونزوئلایی متهم کرده و خواستار تحریم شرکت‌های آمریکایی نظیر کوکا کولا، مک دونالد و نایک شده‌اند.

کد خبر 65623

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز