موسی نجفی، استادتمام علوم سیاسی و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. او در زمینه تاریخ و فلسفه سیاسی و همچنین نظریه‌پردازی انقلاب اسلامی، کتاب‌ها و مقالات متعددی را به رشته تحریر درآورده است.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در گفت‌وگو با همشهری بر عبور انقلاب از نام‌ها و عنوان‌ها به‌دلیل ذات تحول‌گرای انقلاب سخن گفته و معتقد است انقلاب خود را در زندان عقاید و نظرات برخی محصور و زندانی نکرده و نمی‌کند.

نجفی گفت: دولت کنونی وارث مخروبه‌ای است که دولت قبل آن را تحویل داده است و کار زیادی از سوی این دولت باید انجام شود تا ویرانی‌های قبل برداشته شود. اما این به این معنا نیست که دولت باید همه مردم را تک تک از خود راضی کند. این کار عملا شدنی نیست. اما این را باید درنظرگرفت که ایران دهه پنجم انقلاب با ایران دهه اول انقلاب کاملا متفاوت شده است.

وی توضیح داد: عمق انقلاب در دهه پنجم عمر خود افزایش یافته و رشد جدی پیدا کرده و به شکل عمیق‌تر با سلطه جهانی در حال درگیر شدن است که این خود نشان‌دهنده آن است که شعارهای ابتدای دوره انقلاب به ثمر نشسته است. جمعیت ایران از ۳۵میلیون نفر به ۸۵میلیون نفر افزایش یافته است. به‌عنوان مثال، در ابتدای انقلاب مردم مطالبه بانکداری اسلامی نداشتند اما الان این مطالبه را به شکل جدی مطرح می‌کنند. همین مطالبه در روزهای ابتدای انقلاب هم مطرح بود اما نه عمق نداشت و نه کسی درباره آن چیزی می‌دانست اما اکنون این مطالبه انقلاب دارای ابعاد علمی و عمیق‌تری شده است.

دراین‌باره ببینید؛ انقلاب از ایران شروع شد اما به آن ختم نشد

خبرنگار: حمیدرضا بوجاریان

تصویربردار: حوریه حسینی

تدوین: عاطفه سادات حسین زاده

کد خبر 656083
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    مطمین باشید دولت بعدی هم همین را خواهد گفت