رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا (۲۱ بهمن‌) و کاهش دما تا ۹ درجه سانتیگراد خبر داد.

برف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: چهارشنبه (۲۰ بهمن‌) در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام و در نوار شمالی کشور روند افزایش نسبی دما حاکم است.

وی افزود: پنجشنبه (۲۱ بهمن‌) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. در نوار غربی آذربایجان غربی و کردستان بارش شدت خواهد داشت. بعدازظهر در جنوب غرب وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: جمعه (۲۲ بهمن‌) گستره بارش علاوه بر شمال غرب و غرب کشور، مناطقی از جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران را در بر خواهد گرفت همچنین با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابرناکی و بارش باران در گیلان و مازندران نیز آغاز می‌شود.

به گفته ضیاییان، شنبه (۲۳ بهمن‌) به‌تدریج از ابرناکی و بارش در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران کاسته می‌شود و گستره فعالیت سامانه در غرب، جنوب غرب، نیمه شمالی استان‌های فارس، بوشهر و کرمان، اصفهان، یزد و منطقه خراسان و سواحل شمالی کشور خواهد بود. بارش در غرب کرمانشاه، لرستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال و شرق خوزستان و غرب اصفهان شدت خواهد داشت.

وی افزود: یکشنبه (۲۴ بهمن‌) در برخی مناطق نوار شرقی، شرق اصفهان و فارس همچنین در سواحل شمالی بارش باران و برف گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و به‌تدریج این سامانه در اواخر وقت از شرق کشور خارج خواهد شد. دوشنبه (۲۵ بهمن‌) نیز وزش باد و بارش پراکنده در نوار شرقی و سواحل شمالی کشور رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به کاهش دما در برخی نقاط کشور اظهار کرد: از روز جمعه تا روز یکشنبه (۲۲ تا ۲۴ بهمن‌) در سواحل شمالی و شمال شرق کشور کاهش دمای ۷ تا ۹ درجه سانتیگراد و در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد رخ می‌دهد.

وی افزود: در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۴ و ۲۵ بهمن‌) در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و کاهش موقتی دما در حدود ۷ تا ۹ درجه سانتیگراد و در برخی نقاط خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، خلیج فارس در بعدازظهر شنبه و روز یکشنبه (۲۲ و ۲۳ بهمن‌) و دریای عمان در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۴ و ۲۵ بهمن‌) مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۱ بهمن) قسمتی ابری همراه با  غبار محلی، در بعدازظهر به‌تدریج ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۲۲ بهمن) قسمتی ابری و غبار محلی، در بعد از ظهر به‌تدریج ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰ و۲۱ بهمن ) بندرعباس با دمای ۲۶ و ۲۵  درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۷- و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

کد خبر 656030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    7 2
    بدبختی استان ما اینه که هیچ وقت نشد از جنوب شرق ابر واردکشوربشه وازغرب خارج بشه که حداقل تالاب هامون که همسایه شرقی خشکش کرده پر آب بشه. لعنت بر اشرف غنی صهیونیست