همشهری آنلاین: معاون وزیر نفت در امور پالایش وپخش فراورده های نفتی،‌ هزینه واردات بنزین در سال 87 را با توجه به قیمت های کنونی نفت خام ،6 میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش واحدمرکزی خبر،‌ محمدرضا نعمت زاده  یکشنبه در نشستی خبری که در حاشیه دومین روز همایش بین المللی صنعت پالایش نفت ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شده است، گفت: اگر قیمت جهانی نفت خام در سطح قیمت سه ماه نخست امسال باقی می‌ماند، ‌برای واردات بنزین 8 میلیارد دلار نیاز بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش وپخش فراورده‌های نفتی ایران درباره سخنان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی براینکه برای واردات بنزین بیشتر از آنچه در بودجه کل کشور سال جاری تعیین شده است، مبلغی وجود ندارد افزود: هنوز تا پایان سال زمان زیادی مانده است و دولت برای تامین بنزین موردنیاز، مجوزهای قانونی لازم را خواهد گرفت، اما به هرحال وزارت نفت وظیفه تامین بنزین موردنیاز کشور را برعهده دارد و ما نمی‌توانیم  این روند را متوقف کنیم.

نعمت زاده همچنین درباره ادامه سهمیه‌بندی بنزین و ارتباط آن با طرح هدفمند کردن یارانه‌های گفت: اگر این طرح نهایی و اجرایی شود، بعد از آن می‌توانیم درباره ادامه یافتن یا نیافتن سهمیه بندی بنزین سخن بگوییم.

وی افزود: اگر یارانه‌ها هدفمند و قیمت‌ها تعدیل شود، توجیهی برای ادامه سهمیه بندی بنزین وجود نخواهد داشت اما توصیه می‌کنم که در این صورت نیز استفاده از کارت هوشمند برای مدیریت مصرف ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با استفاده از کارت هوشمند امکان پرداخت الکترونیکی بهای بنزین نیز وجود خواهد داشت.

کد خبر 65581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز