مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

اینکه چگونه در متاورس زمین بخریم به سوال کاربران تبدیل شده است. شما می‌توانید قطعات زمین و ملک مجازی را در دنیاهای متاورس مانند دسنترالند (MANA) و سندباکس (SAND) خریداری کرده و از خرید و فروش این زمین‌ها یا بازی در آن‌ها کسب سود کنید.

image-20220208104227-1.jpeg

می‌توانید در این مقاله آموزش کامل خرید زمین در متاورس را بخوانید

متاورس چیست؟

متاورس (Metaverse) را نسل بعدی و آینده اینترنت امروزی می‌دانند. متاورس دنیایی است که واقعیت مجازی (Virtual Reality)، واقعیت افزوده (Augmented Reality) و واقعیت تعمیم‌یافته یا گسترده (Extended Reality) را با یکدیگر ترکیب می‌کند و افراد می‌توانند در آن به کار، بازی و زندگی دیجیتال بپردازند.

متاورس واژه و مفهومی است که بیش از ۳ دهه در میان ما حضور داشته، اما به تازگی و پس از اعلام برنامه فیسبوک برای تبدیل شدن به یک شرکت متاورسی، در میان عموم محبوبیت یافته است.

در نتیجه این اتفاق، سرمایه‌گذاران بیشتر و بیشتری به دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری در این فضای رو به رشد هستند. خرید زمین و ملک مجازی در دنیاها و بازی های دیجیتال متاورس یکی از این فرصت‌هاست.

چرا Metaverse مهم است؟

حتی اگر هم متاورس نتواند به آن نسخه حماسی که مردم انتظارش را دارند برسد، اما قادر به تغییر بنیادین نوع تعامل ما با دنیای دیجیتال است. مجموعه‌ای از تجربیات مجازی می‌تواند همانند کاری که توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) انجام دادند، فرصت‌های جدیدی را برای سازندگان، گیمرها و هنرمندان به ارمغان آورده و نه تنها اقتصاد سازنده را تغییر دهد، بلکه دوباره آن را ابداع کند.

دنیای مجازی متاورس قابلیت تبدیل شدن به یک صنعت تریلیون دلاری را دارد؛ دنیایی برای سرگرمی، تبلیغات و حتی برای برخی، مکانی برای کار کردن. Metaverse توسعه‌دهنده اینترنت نیست، بلکه جانشین آن است و قرار است با استفاده از بلاک چین و برنامه‌های غیر متمرکز ساخته شود.

چگونه در متاورس دیسنترالند زمین و ملک مجازی بخریم؟

دیسنترالند یکی از بزرگترین جهان‌های مجازی در فضای توکن‌های NFT است که رمز ارزهای اختصاصی خود به نام MANA و LAND را دارد. تکه‌های زمین در بازی دسنترالند که LAND نام دارند، دارای طول و عرض ۱۶ متری بوده و به صورت توکن غیر مثلی نمایش داده می‌شوند. تعداد تکه‌های زمین در Decentaland حداکثر ۹۰,۰۰۰ قطعه است که موجب کمیابی آن‌ها می‌شود. هر کسی قادر به خرید و فروش لند در این بازی از طریق بازارارچه ان اف تی OpenSea یا خود مارکت‌پلیس رسمی دیسنترالند است.در زیر، مراحل گام به گام خرید مستقیم زمین و ملک مجازی در بازارچه متاورس دیسنترالند را آموزش می‌دهیم.

گام اول: نصب کیف پول ارز دیجیتال

بدون پول نمی‌توانید یک ملک را در دنیای واقعی بخرید. همین امر در دنیای متاورس هم صادق است، اما تفاوت اصلی این دو جهان، نیاز به یک کیف پول دیجیتال برای خرید مستغلات مجازی است.

همانطور که گفتیم، در بازی دیسنترالند دو توکن ان اف تی به نام MANA و LAND وجود دارند. از آنجایی که توکن‌های NFT روی شبکه اتریوم ساخته شده‌اند، برای ذخیره این رمز ارزها به یک والت پشتیبان بلاک چین اتریوم نیاز دارید. در بازی سندباکس توکن‌های SAND نیز به همین روش کار می‌کنند. بنابراین در کل برای تعامل در دنیاهای متاورس، به یک والت رمز ارزی نیاز دارید. بهترین کیف پول پشتیبان بلاک چین اتریوم، متاماسک است که از تمام توکن‌های NFT و ERC۲۰ پشتیبانی می‌کند.

گام دوم: خرید ارز دیجیتال MANA

پس از ساخت و نصب کیف پول متاماسک، برای خرید تکه‌های زمین مجازی به ارز دیجیتال پلتفرم متاورس مورد نظر مانند MANA در دیسنترالند و SAND در سندباکس نیاز دارید.

راه‌های مختلفی مانند مراجعه به صرافی‌های بین‌المللی همچون بایننس، کوین بیس، کوکوین و بسیاری دیگر وجود دارد. اما از آنجایی که به خاطر وجود ایران در لیست تحریم‌ها و سخت‌گیری‌های این صرافی‌های بین‌المللی نسبت به احراز هویت، معامله و خرید فروش ارزهای دیجیتال دشوار شده است، بهترین راه برای خرید ارز دیجیتال مانا مربوط به بازی دیسنترالند استفاده از یک صرافی داخلی مانند بیت ۲۴ است. بیت ۲۴ یک پلتفرم با پشتیبانی از خرید آنی و مطمئن است که تجربه‌ای راحت از ترید رمز ارزها را برای کاربران به ارمغان آورده است.

گام سوم: مراجعه به مارکت‌پلیس دیسنترالند

پس از ارسال ارز به والت، حال باید وارد صفحه Decentraland Marketplace شوید. برای فعالیت در این پلتفرم، باید یک والت ارز دیجیتال مانند متامسک را به آن متصل کنید. برای این کار، از گوشه راست بالای صفحه روی “Sign in” کلیک کنید.

چگونه در متاورس (Metaverse) زمین بخریم ؟

سپس روی “Connect” کلیک کرده و ولت Metamask را از بین گزینه‌ها انتخاب نمایید.

چگونه در متاورس (Metaverse) زمین بخریم ؟

سپس یک پنجره کوچک باز می‌شود که اجازه اتصال متامسک به بازی دیسنترالند را درخواست می‌کند. روی Connect کلیک کنید. در این مرحله اتصال به پایان می‌رسد.

گام چهارم: خرید LAND

حال با کلیک روی “Start Browsing” وارد صفحه خرید ملک و دیگر آیتم‌ها در متاورس بازی دسنترالند می‌شوید.

چگونه در متاورس (Metaverse) زمین بخریم ؟

سپس یک سری تب مانند LAND ،Collectibles ،Partners ،My Assets و My Bids مشاهده می‌کنید. از تب “LAND”، با کلیک روی هر تکه زمین دلخواه، قیمت فروشنده نمایش داده می‌شود. با کلیک روی دکمه “Buy”، امکان خرید زمین مورد نظر وجود دارد. دقت داشته باشید که قیمت‌ها به تعداد توکن MANA نمایش داده می‌شوند.

چگونه در متاورس (Metaverse) زمین بخریم ؟

در صورت عدم مشاهده قیمت، می‌توانید با کلیک روی گزینه “Bid” نیز قیمت پیشنهادی خود را به مالک زمین پیشنهاد دهید. در این قسمت امکان تعیین مدت زمان انقضای پیشنهاد نیز وجود دارد.

چگونه در متاورس (Metaverse) زمین بخریم ؟

یکی از مزیت‌های خرید مستقیم زمین و ملک مجازی از بازارچه متاورس دیسنترالند، امکان مشاهده مناطق مجاور و نزدیکی به زمین‌های همسایه است.

چگونه در متاورس سندباکس زمین و ملک مجازی بخریم؟

مراحل خرید مستغلات مجازی در بازی بلاک چین سندباکس مشابه دسنترالند است. سند باکس دارای ۳ دارایی دیجیتال اصلی به نام SAND ،LAND و ASSET است. توکن‌های LAND در سند باکس نیز مشابه زمین‌های مجازی در دیسنترالند، از نوع NFT بوده و روی بلاک چین اتریوم قرار دارند. مراحل خرید ملک LAND در این متاورس بر اساس مراحل زیر است:

  1. نصب یک کیف پول رمز ارزی مانند متاماسک
  2. خرید ارز دیجیتال سندباکس و انتقال آن به متامسک
  3. مراجعه به Sandbox Marketplace
  4. اتصال متامسک به وبسایت سند باکس
  5. خرید لند و آغاز بازی

سندباکس نیز یکی از بزرگترین بازی‌های بلاک چینی است که قابلیت ساخت NFT و استفاده از آن در فضای بازی را از طریق نرم‌افزاری به نام VoxEdit برای کاربران به ارمغان آورده است.

تهیه شده در بیت ۲۴ (bit۲۴.cash)

کد خبر 655785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha