خانه‌ها و آپارتمان‌های جدید بسیار کوچک شده‌اند، ساکنان کم جمعیت آنها اغلب سرکار هستند و در محیط‌های عمومی وقت می‌گذرانند؛ هزینه‌ها نیز بالاست و مردم عادی در شهرهای شناخته شده و بزرگ دنیا شکلی جدید از زندگی را انتخاب کرده‌اند.

آپارتمان كوچك ايكيا در توكيو

به گزارش همشهری آنلاین، اغلب فیلم‌ها یا مجله‌های معماری، خانه‌های طراحی شده و فضاهای داخلی بسیار زیبایی را به تصویر می‌کشند که بسیار چشم نواز و بزرگ‌اند اما با تشکر از رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، ما به تصویری واقعی از خانه های مردم در گوشه و کنار جهان دسترسی داریم:

  • ژاپن

توکیو یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است. به همین دلیل فقط افراد ثروتمند توانایی خرید مسکن بزرگ را دارند و اکثر ژاپنی‌ها در آپارتمان‌هایی کوچک زندگی می‌کنند. تنها اتاق یک آپارتمان کوچک در این شهر، به عنوان اتاق خواب، اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری استفاده می‌شود. در گوشه‌ای می‌توانید یخچال را ببینید و تنها راه رسیدن به بالکن پرش از روی تخت است.

با این حال، اغلب این آپارتمان‌ها روشن و پرنور هستند و این ویژگی، فضا را وسیع‌تر جلوه می‌دهد. در راهرو، کمد، حمام و حتی یک آشپزخانه کوچک وجود دارد که هر آنچه شما نیاز دارید را در خود جای داده است. اغلب آپارتمان‌های بدون اثاثیه و ۲۰ متری که در نزدیکی ایستگاه‌های اتوبوس یا مترو قرار دارند حدود ۲۰ میلیون رهن و سه میلیون اجاره ماهانه دارند.

تصاویر l یک آپارتمان معمولی در شهرهای بزرگ دنیا چه شکلی دارد؟

تصاویر l یک آپارتمان معمولی در شهرهای بزرگ دنیا چه شکلی دارد؟
فضای کوچک و طراحی داخلی یک آپارتمان معمولی در توکیو

بیشتر آپارتمان‌های اسپانیا دیوارهای سفید، کف‌پوش سنگی و پنجره‌های کرکره‌دار دارند. این عناصر داخلی به مردم کمک می کند تا در ماه‌های گرم تابستان کمتر اذیت شوند. با این حال، از آنجایی که یک خانه اسپانیایی معمولا به سیستم گرمایش مرکزی مجهز نیست، فضای خانه در زمستان بسیار سرد می‌شود. استفاده از بخاری‌های برقی نیز با توجه به قیمت بالای قبض‌های برق در این کشور مقرون به صرفه نیست.

وعده‌های غذایی معمولا در اتاق نشیمن سرو می‌شوند و اگرچه این آپارتمان‌ها آشپزخانه‌های بزرگی دارند اما فقط برای پخت و پز استفاده می‌شوند. یک آپارتمان ۵۰ متری در مرکز شهر مادرید چیزی حدود ۴۸ میلیون تومان اجاره خواهد داشت.

تصاویر l یک آپارتمان معمولی در شهرهای بزرگ دنیا چه شکلی دارد؟

تصاویر l یک آپارتمان معمولی در شهرهای بزرگ دنیا چه شکلی دارد؟
طراحی داخلی رایج در آپارتمان‌های اسپانیایی
  • سوئد

یکی از ویژگی‌های بارز شیوه زندگی در سوئد، استفاده هوشمندانه از طبقات زیرزمینی است؛ مکانی که غالبا به پارکینگ دوچرخه‌ها اختصاص دارد. ممکن است یک اتاق رختشویی یا گاهی حتی یک سالن ورزشی نیز در آن ایجاد شود. همچنین هر آپارتمان یک انباری در زیرزمین ساختمان دارد که از آن برای نگهداری لاستیک تابستانی، اسکی، چمدان‌ها و سایر وسایل فصلی و یا کم اهمیت‌ استفاده می‌شود. 

بالکن‌ها اما یک مکان محبوب برای استراحت هستند. دیوارها و مبلمان سفید یک نشانه بارز در طراحی اسکاندیناوی است. عمده فضای داخلی طراحی روشن با پنجره‌های بزرگ بدون پرده دارد. یک واحد سی متری مبله در استکهلم اجاره‌ای در حدود ۲۲۰ میلیون تومان در ماه دارد.

تصاویر l یک آپارتمان معمولی در شهرهای بزرگ دنیا چه شکلی دارد؟

تصاویر l یک آپارتمان معمولی در شهرهای بزرگ دنیا چه شکلی دارد؟
استفاده مفید از فضاهای زیرزمینی در مجتمع‌های مسکونی در سوئد​​
  • کره جنوبی

بیش از ۸۰٪ از جمعیت کره در ساختمان‌های آپارتمانی بلند مرتبه زندگی می‌کنند. یکی از ویژگی‌های بارز بلوک‌های آپارتمانی کُره‌ای، تعداد ساختمان‌های عظیمی است که از دور به چشم می‌آیند. ممکن است عجیب به نظر رسد اما آپارتمان‌ها در کره راهرو ندارند. حتی ممکن است کلمه راهرو برای مردم محلی ناآشنا به نظر رسد. ورودی آپارتمان معمولا بسیار کوچک است.

هنگام ورود به آپارتمان، فورا درهایی را مشاهده خواهید کرد که به آشپزخانه یا اتاق نشیمن منتهی می‌شوند. بیشتر ورودی‌ها کفپوشی از جنس کاشی دارند و باید کفش‌های خود را قبل از ورود دربیاورید. آپارتمان‌ها در کره معمولا کوچک و اتاق‌ها به لطف پنجره‌های بزرگ بسیار روشن هستند. وان یا حمام مجزا معمولا ساخته نمی‌شود و به یک دوش ساده در سرویس بهداشتی اکتفا می‌شود. یک میکرو آپارتمان مبله در مرکز شهر سئول حدود دویست میلیون پیش پرداخت و ماهی ۲۰ میلیون تومان اجاره دارد.

تصاویر l یک آپارتمان معمولی در شهرهای بزرگ دنیا چه شکلی دارد؟

تصاویر l یک آپارتمان معمولی در شهرهای بزرگ دنیا چه شکلی دارد؟
برج‌های مسکونی انبوه ساخت در کره جنوبی

کودکی اغلب ما در خانه‌هایی حیاط‌دار سپری شد اما مدتهاست در ایران هم حیاط‌ها کوبیده می‌شوند تا ساختمان‌هایی بلند و آپارتمان‌هایی کوچک جای آنها را بگیرند. شما چه ویژگی‌هایی را برای مجتمع‌های آپارتمانی شهر خود می‌شناسید؟

کد خبر 655756
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امکا NL ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 1
    آیا میزان درآمد و مزایای بیمه و غیره در این کشورها را هم می دانید؟ 48 میلیون تومان چیزی حدود 1800 دلار است. اگر شما بین 5 و 6 هزار دلار حقوق بگیرید، 1800 دلار برای اجاره زیاد نیست. ولی اگر شما 6 میلیون حقوق می گیرید و 4 میلیون تومان آن-حداقل- برای اجاره مصرف شود زیاد است. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!!
  • سهیل IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    9 2
    یک طرفه قضاوت کردن درست نیست. باید سطح درامدی /سطح فرهنگها/ .....با هم مقایسه شوند. بعد دلار 30هزارتومان ایران را برای محاسبات لحاظ میکنید.