امروز در آخرین بازی مرحله یک‌هشتم جام‌حذفی، صعود استقلال قطعی به‌نظر می‌رسد اما فراموش نکنیم که سپاهان، فولاد و گل‌گهر در همین مرحله حذف شده‌اند.

جام حذفی

به گزارش همشهری‌آنلاین، بازی معوقه از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی ایران در فصل ۰۱-۱۴۰۰ عصر امروز برگزار می‌شود و ۲ تیم استقلال و پیکان به مصاف یکدیگر می‌روند. بازی‌های این مرحله روزهای ۲۷ و ۲۸ دی‌ماه برگزار شد و ۷ تیم از ۸ تیم مرحله یک‌چهارم نهایی شناسایی شدند. اما بازی استقلال و پیکان به‌دلیل ابتلای دسته‌جمعی آبی‌پوشان به کرونا لغو شد تا ۲ تیم امروز برای شناسایی آخرین تیم صعودکننده به مرحله ۸ تیمی با یکدیگر روبه‌رو شوند.

آخرین رویارویی؛ یک ۳-هیچِ قاطعانه

اگر استقلال در این مرحله با همان ترکیب و همان شکل و شمایل مرحله قبل به میدان برود، حذف این تیم را از همین الان باید قطعی دانست. آبی‌ها در نخستین بازی خود در جام حذفی مقابل نود ارومیه که از لیگ ۲ می‌آمد به بازیکنان اصلی استراحت دادند و آن‌قدر ضعیف ظاهر شدند که تا یک‌قدمی حذف هم رفتند. تیم مجیدی بالاخره در ضربات پنالتی مقابل حریفش پیروز شد و جلوی یک شگفتی بزرگ را گرفت. اما طبیعتا در بازی امروز دیگر خبری از آن اتفاقات نیست و کادر فنی استقلال هرگز بازی با تیم لیگ برتری پیکان را دست‌کم نخواهد گرفت. حتی خاطره رویارویی ۲ تیم در لیگ که با برتری قاطع استقلال همراه بود هم باعث نمی‌شود آبی‌پوشان امروز میزبان خود را دست‌کم بگیرند. استقلال در نهمین هفته لیگ برتر پیکان را با ۳ گل یزدانی، دانشگر و ارسلان مطهری شکست داد. در آن مسابقه پیکان میزبان بود و در ورزشگاه شهیددستگردی اکباتان از استقلال پذیرایی کرد. در بازی امروز هم پیکانی‌ها میزبانند و امیدوار به اینکه رقابت نزدیک‌تری با استقلال داشته باشند و صدرنشین لیگ برتر را برای صعود به جمع ۸ تیم پایانی جام‌حذفی به دردسر بیندازند.

استقلال جدید، پیکان جدید

استقلال در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل ۷ بازیکن را مرخص کرد تا اردوگاه شلوغش را حسابی خلوت کند. البته از جمع ۷ بازیکنی که استقلال را ترک کردند فقط آرش رضاوند و عارف آقاسی گاهی در ترکیب اصلی قرار می‌گرفتند که این دو نفر هم اخیرا جایی در برنامه‌های مجیدی نداشتند. در عوض آبی‌ها در پنجره زمستانی صالح حردانی و عزیزبک آمانوف را جذب کردند که البته بعید است در بازی امروز از آنها استفاده کنند. پیکان هم در نقل‌وانتقالات زمستانی ستاره‌اش علیرضا کوشکی را از دست داد و او را با قیمتی خوب به فولاد خوزستان فروخت. حسین پورامینی، حسن پورحمیدی و محمدامین درویشی هم دیگر خروجی‌های پیکان بودند و هیچ بازیکنی به این تیم اضافه نشد. مجتبی حسینی با داشته‌های اندکش توان رقابت با تیم‌های بزرگ را ندارد اما به هر حال جام‌حذفی جام شگفتی‌هاست و احتمال حذف استقلال هم احتمالی نیست که آن را صد درصد منتفی بدانیم. به‌خصوص که سپاهان، فولاد و گل‌گهر نیز در همین مرحله و در رقابت با تیم‌های ضعیف‌تر از خودشان از جام‌حذفی کنار رفته‌اند.

کد خبر 655731
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha