سیاهمزگی منطقه گردشگری و سرسبزی است که در ۱۷ کیلومتری جنوب غربی شهرستان شفت در استان گیلان قرار دارد. پنیر و آبشار زیبای دودوزن در این روستا گردشگران را به‌سمت خود می‌کشاند.  

سیاهمزگی

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از خوراکی‌هایی که در دنیا طرفدار خاص خود را دارد پنیر است. به‌طوری‌که انواع و اقسام آن به شکل‌های مختلف در کارخانه‌ها تولید و بسته‌بندی می‌شود. این اتفاق هنوز در کشور ما نیفتاده که انواع پنیرهای محلی شناسایی و بسته‌بندی شوند تا در کل کشور توزیع شوند.

با وجود این رویه، پنیر برخی نقاط به خوبی توانسته شهرت خود را پیدا کند. مانند منطقه گردشگری سیاهمزگی. سیاهمزگی به‌معنی مسجد سیاه است. روستایی سرسبز که دامداری در آن رونق دارد و پنیر آن شهره است. اگر می‌خواهید به شمال کشور و گیلان سفر کنید سیاهمزگی را از دست ندهید.

سیاهمزگی، منطقه‌ای از توابع بخش احمدسرگوراب شهرستان شفت در استان گیلان است. در زمان‌های گذشته که انواع پنیرهای پاستوریزه وجود نداشت، پنیر مورد نیاز شهرستان شفت و بخشی از پنیر فومن و رشت و حتی طارم زنجان به‌وسیله دامداران روستای سیاهمزگی تولید می‌شد.

عکس | پنیر سیاهمزگی گیلان ؛ رقیب بهترین پنیرهای دنیا | روستایی جنگلی که گردشگران خاطرخواه پنیرش شده‌اند

با سفر به این منطقه هم می‌توانید از دیدنی‌ها و جاهای بکرش بهره ببرید و هم این پنیر را که مهم‌ترین سوغات شفت محسوب می‌شود، به‌صورت سنتی و بدون بسته‌بندی خاص خریداری کنید. طعم و مزه این پنیر با بهترین پنیرهای دنیا رقابت می‌کند. این پنیر بین گردشگران طرفداران زیادی نیز دارد.

بهترین مسیر برای رفتن به شفت این است که از فومن عبور کنید تا به شفت برسید. این جاده آسفالت است.

آبشار دودوزن

در سفر به سیاهمزگی آبشار دودوزن را از دست ندهید. نگران مسیر دسترسی به آن هم نباشید زیرا با ساخت پله در مسیر آبشار دسترسی آن را برای شما راحت کرده‌اند. برای رسیدن به آبشار از احمد سرگوراب عبور کنید تا به روستای نصیرمحله برسید. از نصیرمحله باید وارد جاده آسفالت فرعی روستای سیاهمزگی شوید. کمی که مسیر را ادامه بدهید به مسیر دسترسی به آبشار دودوزن  می‌رسید.

پیشنهاد ما برای سفر به سیاهمزگی و آبشار زیبایش فصول بهار و پاییز است. مسیر آبشار آنقدر مناسب است که حتی در زمستان هم با یک پیاده روی سبک به آن می‌رسید. اما اگر هوای گرم و شرجی شمال در تابستان اذیتتان می‌کند بهار بهترین گزینه است.

عکس | پنیر سیاهمزگی گیلان ؛ رقیب بهترین پنیرهای دنیا | روستایی جنگلی که گردشگران خاطرخواه پنیرش شده‌اند

کد خبر 655586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پیشنهاد سفر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha