اولین قدم برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال و شروع سرمایه گذاری انتخاب یک کیف پول مناسب است. بین اپلیکیشن‌های موجود برای ذخیره‌سازی رمز ارزها تراست ولت با اختلاف از رقبا یکی از محبوب‌ترین‌ها است.

image-20220207143636-1.png

کیف پول تراست ولت یک اپلیکیشن موبایل است. ضمن دانلود برنامه اندروید و ایفون (ای او اس) تراست والت، قرار است در این مقاله به آموزش کامل کیف پول تراست والت بپردازیم.

تراست والت معیارها و فاکتورهای اصلی انتخاب یک کیف پول رمز ارزی مناسب نظیر امنیت بالا، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متعدد و داشتن مرورگر دی اپ داخلی را برآورده می‌کند.

دانلود و نصب تراست ولت ؛ قیمت کیف پول چقدر است؟

با توجه به تعدد بد افزارهای توسعه یافته در لباس کیف پول‌های رمز ارزی، مخصوصا ورژن‌های فیک والت‌های نام آشنا نظیر تراست ولت، همواره توصیه می‌کنیم لینک دانلود این اپلیکیشن‌ها را از وب سایت رسمی توسعه‌دهنده آن‌ها دریافت کنید. تا کنون هکرها حتی چند مرتبه موفق شده‌اند بدافزار خود را با نام کاملا یا تقریبا مشابه با کیف پول‌های محبوب در گوگل پلی استور بارگذاری کنند! پس بهتر است به وب سایت رسمی تراست والت trustwallet.com  مراجعه و لینک دانلود نسخه اندروید یا ایفون را از آن‌جا دریافت کنید.

امنیت کیف پول تراست والت چه‌ قدر است؟

این کیف پول شامل چند ویژگی امنیتی برای محافظت از سرمایه رمز ارزی کاربران است. تلاش توسعه‌دهنده برای حفظ حریم خصوصی کاربران Trust Wallet و عدم دریافت و ذخیره اطلاعات آن‌ها ستودنی است. در زمان انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال امنیت مهمترین معیار است.

  • غیر حضانتی: تراست ولت اصطلاحا غیر حضانتی است، به این معنی که کلیدهای خصوصی مربوط به رمز ارزهای شما هرگز در سرورهای آنلاین ذخیره نشده و بعد از رمزنگاری، داخل حافظه گوشی هوشمند نگهداری می‌شوند.
  • استفاده بدون احراز هویت (گمنام): دانلود و نصب، ایجاد کیف پول و همچنین دریافت و پرداخت ارز دیجیتال در تراست والت نیازمند احراز هویت و ارائه اطلاعات شخصی نیست. این موضوع برای حفظ حریم خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • متن باز: به لطف اپن سورس بودن کیف پول تراست والت می‌توانید (در صورت دانش فنی کافی) کد منبع آن را بررسی و از نبود باگ در برنامه اطمینان پیدا کنید. شما و دیگر کاربران قادر هستید با یافتن باگ و ارائه پیشنهادات خود در قالب پروپوزال، به توسعه این کیف پول غیر متمرکز کمک کنید.
  • امکان پشتیبان‌گیری: حین ساخت یک کیف پول جدید داخل اپلیکیشن تراست ولت یک عبارت بازیابی به شما ارائه می‌شود. در صورت بروز هر گونه مشکل مثل سرقت یا گم شدن گوشی، حذف شدن برنامه یا تعویض آن می‌توانید به سادگی، ارزهای دیجیتال خود را در یک دستگاه دیگر بازیابی کنید.

تراست ولت یک کیف پول گرم است

از یک دیدگاه‌ والت‌ها به دو دسته‌بندی گرد و سرد تقسیم می‌شوند. گرم یا سرد بودن یک والت ناشی از اتصال یا عدم اتصال به اینترنت است. تراست والت در دسته‌بندی هات قرار می‌گیرد و از این نظر نسبت به کیف پول‌های کلد امنیت پایین‌تری دارد.

برای کاربرانی که دائما با سرمایه رمز ارزی خود کار می‌کنند، کیف پول های گرم نظیر تراست ولت، گزینه‌های بهتری محسوب می‌شوند. البته بهتر است بخشی که می‌خواهید با آن ترید انجام بدهید را به یک والت ارز دیجیتال گرم انتقال بدهید و کل سرمایه را یکجا در آن‌ها نگهداری نکنید.

کیف پول‌های گرم مثل تراست والت معمولا برای نگهداری مقادیر کم ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند و ذخیره طولانی مدت سرمایه‌های رمز ارزی سنگین در آن‌ها کار درستی نیست. بهترین استراتژی نگهداری اصل سرمایه در یک کیف پول سرد و ذخیره قسمت کمتر، برای ترید یا پرداخت‌های روزمره، در یک کیف پول گرم نظیر تراست ولت است.

۷ دلیل جذابیت کیف پول تراست والت

به افرادی که به تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند، اغلب نصب و استفاده از تراست ولت پیشنهاد می‌شود. استفاده از این کیف پول ساده و راحت است و کاربر را درگیر تنظیمات پیچیده نمی‌کند. در ادامه به بررسی ۷ ویژگی مهم کیف پول تراست والت می‌پردازیم.

۱. امنیت بالای تراست والت

فلسفه کار تیم تراست والت به ادعای آن‌ها عدم دسترسی به (اطلاعات) کیف پول‌های کاربران، عدم درخواست و نیاز به اطلاعات شخصی کاربران، ارائه امنیت سمت کاربر (Client-Side)، میزبانی محلی کلیدهای خصوصی، تمرکز روی ویژگی‌های بصری رابط کاربری و سهولت در استفاده است.

۲. کاربرپسند بودن و داشتن ویژگی‌های متعدد

با وجود ارائه قابلیت‌های کاربردی متعدد استفاده از کیف پول تراست ولت بسیار راحت است و رابط کاربری فوق‌العاده ساده‌ای دارد. رابط‌ کاربری نرم افزار با در نظر گرفتن هر دو دسته کاربران حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای طراحی شده است.

۳. دروازه دسترسی به دنیای وسیع دیفای

علاوه بر امکان ارسال و دریافت انواع کوین و توکن دیجیتال، تیم توسعه‌دهنده تراست والت به شدت روی فراهم کردن امکان استفاده از انواع خدمات سیستم مالی غیر متمرکز (دیفای – DeFi) متمرکز است.

۴. در دسترس و رایگان بودن Trust Wallet

استفاده از تراست ولت کاملا رایگان است و نیازی به ارائه اطلاعات شخصی، حتی یک ایمیل ساده، نیست. در نتیجه استفاده از این کیف پول کاملا ناشناس است. تنها هزینه پرداختی حین استفاده از کیف پول تراست والت کارمزد تراکنش‌های ارسالی است که ارتباطی به خود اپلیکیشن ندارد.

۵. تعامل توسعه‌دهنده با دنیای بیرون

سازنده تراست ولت به سایر توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد کیف پول‌های خود را بر بستر Wallet Core (متن باز) ایجاد کنند. این تیم عقیده دارد همکاری با دیگران به نفع همه خواهد بود. شفافیت در بالاترین سطح فراهم شده و همه می‌توانند کد منبع تراست والت را مشاهده کنند.

۶. عدم نیاز به کسب اجازه و کارکرد غیر حضانتی

صرافی‌های رمز ارزی و پلتفرم‌های تریدینگ، ارزهای دیجیتال را برای شما ذخیره کرده و حساب کاربری در اختیارتان قرار می‌دهند. شاید این نحوه کار استفاده از آن‌ها را سریع‌تر و راحت‌تر کند، اما از معایب این مدل نمی‌توان چشم‌پوشی کرد؛ سرمایه شما در مشت آن‌ها است و ممکن است دارایی‌تان را سرقت یا (مثلا به خاطر تحریم) مسدود کنند.

۷. پشتیبانی تراست والت از ارزهای دیجیتال متعدد

تراست والت از بلاک چین‌های منحصربه‌فرد متعددی پشتیبانی می‌کند. با استفاده از تراست در صورت داشتن یک پورتفولیوی گسترده و متشکل از چند رمز ارز، مجبور به نصب چند کیف پول برای نگهداری و مدیریت آن‌ها نخواهید شد.

آموزش استفاده از کیف پول تراست ولت

پس از دانلود و نصب وارد برنامه شوید و به منظور ساخت یک کیف پول جدید روی گزینه “Create a New Wallet” ضربه بزنید. در صورتی که می‌خواهید از طریق عبارت بازیابی یک کیف پول قبلی را برگردانید گزینه “I Already Have a Wallet” را لمس کنید.

تراست ولت ؛ دانلود و آموزش کامل کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

بعد از ساخت کیف پول جدید در تراست والت عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای آن را دریافت خواهید کرد. این عبارت را در مکانی ایمن و آفلاین یادداشت کنید.

بعد از نمایش ۱۲ کلمه، تراست والت به منظور کسب اطمینان از یادداشت کردن عبارت بازیابی، از شما می‌خواهد یک مرتبه با حفظ ترتیب آن‌ها را وارد کنید. این کار را انجام بدهید.

تراست ولت ؛ دانلود و آموزش کامل کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

اکنون اپلیکیشن آماده استفاده است. وارد صفحه اصلی برنامه خواهد شد.

ایجاد کیف پول جدید در تراست ولت جدید یا بازیابی یک کیف پول قدیمی

برای درست کردن یک والت جدید کافی است در صفحه اصلی گزینه “Settings” را از گوشه پایین و سمت راست لمس کنید و سپس وارد قسمت “Wallets” شوید. با کلیک روی آیکون + روندی شبیه اولین زمان شروع به کار با تراست ولت (برای ساخت کیف پول جدید) آغاز خواهد شد. باید دکمه “Create a New Wallet” را بزنید و سپس عبارت بازیابی را دریافت و یادداشت کنید.

در صورتی که پیش از این یک کیف پول ساخته‌اید، عبارت ۱۲ کلمه‌ای را در اختیار دارید و می‌خواهید آن را در تراست ولت بازیابی کنید، در مرحله اول گزینه “I Already Have a Wallet” و سپس  دکمه “Multi-Coin Wallet” را لمس کنید. سپس ۱۲ کلمه را با رعایت ترتیب وارد کنید.

نتیجه‌گیری

در نظر داشته باشید امنیت پایین تراست والت نسبت به کیف پول‌های سرد یک ایراد نیست و به مدل این کیف پول مربوط می‌شود. این موضوع درباره تمام کیف پول‌های گرم اعم از تراست ولت و رقبای آن صدق می‌کند. برای اطمینان خاطر و نزدیک کردن سطح امنیت Trust Wallet به کیف پول‌های سرد، می‌توانید یک گوشی هوشمند را فقط به نصب والت‌های ارز دیجیتال اختصاص بدهید، هیچ نرم افزار دیگری روی آن نصب نکنید و فقط برای کار با کیف پول‌ها این دستگاه را به اینترنت متصل کنید.

فراموش نکنید که کار با انواع کیف پول‌ها از جمله تراست ولت، لازمه آموزش و تسلط کافی نسبت به این موضوع است. خوشبختانه در پلتفرم بیت ۲۴ (bit۲۴.cash) این امکان برای شما فراهم است تا درکنار خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود، به طور کامل، مفاهیم و اصول کار با آن‌ها را یاد بگیرید.

کد خبر 655569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha