یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

گروه ورزشی: مسابقات قهرمانی کشتی آزاد در مازندران در حداقل‌ترین حالت یک اتفاق برای کشتی ایران بود؛ آنجایی که برخی از قهرمانان المپیکی همانند مسابقات پکن ناکام بودند.

در پایان مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور، مازندران با 60 امتیاز بر سکوی نخست ایستاد و تیم‌های تهران و قزوین در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در فینال وزن 55 کیلوگرم حسن رحیمی از تهران مقابل رحمت‌الله حاجی‌زاده از مرکزی  به پیروزی رسید و قهرمان کشور شد  و عباس دباغی از مازندران  با پیروزی مقابل نصرتی از لرستان سوم شد.

دیگر مدال برنز این وزن به فرید دژم‌خو از آذربایجان‌شرقی رسید که توانست محمد سلطانی از آذربایجان‌غربی را در 3 تایم شکست دهد. در وزن 66 کیلوگرم، مسعود واحدی ملی‌پوش سال 2005 ایران در مسابقات جهانی از تیم مازندران بر محسن جهانبخشیان از توابع تهران به پیروزی رسید و قهرمان شد. مهدی سهرابی از قزوین نیز با شکست محمدحسن نوری از گیلان سوم شد. دیگر عنوان سوم مشترک این وزن به مهدی‌حسین رضایی از تهران رسید که توانست مرتضی بهنام‌نژاد از همدان را مغلوب کند.

شگفتی دیگر مسابقات قهرمانی کشور در وزن 84 کیلوگرم رقم خورد و اسماعیل نجاتیان از خراسان رضوی در یک کشتی پر افت و خیز در 3 تایم 8 بر 4  مهدی حاجی‌زاده قهرمان سال 2002 جهان از مازندران را شکست داد و بر سکوی نخست ایستاد.   احسان لشگری از قزوین با پیروزی مقابل محسن زراعتی از اصفهان سوم و جمال میرزایی از آذربایجان غربی نیز به دلیل مصدومیت فریدون قنبری از کرمانشاه، دیگر مدال برنز این وزن را صاحب شد.

همچنین در فینال وزن 120کیلوگرم، هادی پورعلیجان از مازندران هادی گورکانی از زنجان را شکست داد و بر سکوی قهرمانی ایستاد. در مسابقات رده‌بندی، عسگری حاجی‌نیا از مازندران، سعید رضایی از همدان را برد و علیرضا سلیمانی از کرمانشاه در 3 تایم ناصر دلیر معین از خراسان رضوی را شکست داد. در پایان این مسابقات محمد هادی‌پور علیجان از مازندران به عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیر، عباس دباغی از مازندران به عنوان کشتی‌گیر نمونه و محمد اصلانی از کرج به عنوان مربی نمونه انتخاب شدند.

پس از این مسابقات بود که فره‌وشی گفت که بعد از برگزاری این مسابقه‌ها،‌ بلافاصله کمیته فنی، کشتی‌گیران موردنظر را به اردوی آمادگی تیم‌ملی ایران دعوت خواهد کرد. این مربی که در مسابقات پکن هم حضور داشت.

تغییرات در کادرفنی کشتی

در ادامه تحولات کشتی اما پس از اینکه فشارها برای تغییرات در  فدراسیون کشتی به حداقل رسید، اصلاحات در کادرفنی وارد فاز اجرایی شده است. در همین راستا از منصور برزگر و محمد بنا 2 سرمربی موفق ایران در مسابقات آسیایی دوحه به عنوان سرمربیان تیم‌ملی یاد می‌شود. البته در مورد محمد بنا مشکلاتی از جمله نحوه همکاری او با سیم‌خواه وجود دارد.

نایب‌رئیس فدراسیون کشتی که پیش از این اصرار و تاکید فراوانی بر ماندن کادر فنی کشتی در المپیک می‌کرد با تغییر عقیده نسبت به اظهارات قبلی‌اش گفت: «احتمال تغییر در کادرفنی کشتی وجود دارد.» محمدعلی صنعت‌کاران در یک برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشت: «احتمال دارد کادرفنی تیم‌ملی تغییر کند اما تا به حال تصمیمی نگرفته‌ایم.»

صنعت‌کاران در واکنش به این حرف که کشتی ایران قهرمانان زیادی دارد، گفت: «این جوانان را قهرمان المپیک می‌دانید؟ باید اردوهای مقطعی بگذاریم تا در آینده پشتوانه داشته باشیم. 60 کشتی‌گیر در آزاد و 60 نفر را در فرنگی زیر نظر می‌گیریم تا از هر رشته 40 نفر را انتخاب کنیم و روی آنها به طور متناوب کار خواهیم کرد.»

کد خبر 65523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز