گروه ورزشی: در فاصله 48 ساعت تا شروع پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی کشور در شهرستان‌ ساری هنوز هم بحث‌های متفاوتی در زمینه حضور یا عدم شرکت نامداران کشتی کشور در این میدان و هدف‌گذاری مردان فنی فدراسیون کشتی برای گزینش افراد برتر جهت حضور در اردوهای ملی وجود دارد.

مخالفان برگزاری این مسابقات زمان انجام آن را مناسب ندانسته و معتقدند که اکثریت کشتی‌گیران شرکت کننده تمرینات درست و منظمی نداشته‌اند و بنابراین نمی‌توانند کارایی لازم را از خود نشان دهند  اما موافقان می‌گویند به دلیل فرصت کمی که تا مسابقات جهانی تهران و جام تختی مانده نمی‌توان زمان این رقابت‌ها را تغییر داد و باید برنامه‌های کشتی طبق تقویم سالیانه اجرا شود.

 میدان ساری انتخاب اول و آخر کشتی برای شناخت بهترین‌ها  نیست، بنابراین می‌توان حضور در مسابقات قهرمانی کشور را مرحله نخست انتخابی‌ها قلمداد کرده و سپس در روز‌های باقیمانده با حضور در تورنمنت‌های مختلف افراد دیگری را هم مورد شناسایی قرار داد.

تحت هر شرایطی باید حضور در مسابقات ساری را جدی گرفت چراکه در دوره‌ای که همه خبرهای کشتی حول محور رفتن و آمدن این و آن است، برگزاری یک مسابقه داغ و دیدنی می‌تواند حاشیه‌های موجود را کمرنگ‌تر کرده و فضای تازه‌ای را فراهم آورد.
خوشبختانه میزبانان ساروی از مدت‌ها قبل همه پیش‌بینی‌های لازم برای برگزاری یک دوره مسابقه خوب را انجام داده‌اند و حتی بهترین‌های خود را هم به میدان فرا‌خوانده‌اند.

البته این کاری است که تهرانی‌ها، کرمانشاهی‌ها و خیلی از استان‌های کشتی خیز کشور نیز آن را انجام داده‌اند. مازندرانی‌ها می‌خواهند از عباس دباغی، تقی‌داداشی، هادی پورعلیجان، مهدی‌ حاجی‌زاده و... استفاده کنند و حتی گفته می‌شود که با استفاده از شرایط میزبانی دو تیم را آماده حضور در این میدان ساخته‌اند. تهرانی‌ها هم از اکبر فلاح قهرمان اسبق جهان خواسته‌اند بهترین‌های کشتی پایتخت را آماده حضور در این میدان کند و اینها همه می‌تواند نوید برپایی مسابقاتی دیدنی در ساری را بدهد.

از سوی دیگر بسیاری از کشتی‌گیران طراز اول کشور هم میدان ساری را آزمون جدیدی برای خود پنداشته و می‌خواهند دوره تازه‌ای را در زندگی قهرمانی خود تجربه کنند. تقی داداشی ملی‌پوش سابق وزن 55 کیلوگرم تیم ملی ایران که سابقه 3 دوره حضور در مسابقات جهانی را دارد، یکی از آنها است. او ظاهراً‌ برای همیشه خود را از دردسر وزن کم کردن‌های پیاپی رها کرده و مترصد آن است تا خود را در یک وزن بالاتر یعنی در وزن 60 کیلوگرم محک بزند.

مهدی حاجی‌زاده بعد از چند سال ناکامی و مدال طلایی که در مسابقات جهانی تهران آن را به دست آورد حضور در مسابقات قهرمانی کشور در ساری را نقطه عطفی برای خود قلمداد کرده و از تمرینات زیاد و آمادگی بالای خود خبر می‌دهد.

از سوی دیگر جلال صابریون، رئیس هیأت کشتی همدان از حضور سعید ابراهیمی نایب قهرمان سال 2007 جهان در مسابقات قهرمانی کشور خبر می‌دهد. او می‌گوید: «این کشتی‌گیر به مربیان همدانی قول داده که در این میدان حاضر شود.» البته همدانی‌ها کشتی‌گیران خوب دیگری نظیر مصطفی یونسی‌نیا، جمال میرزایی، مجتبی صادقی و عباس بیگلربیگی را هم دارند که ظاهراً آن‌ها قرار است این بار در ترکیب تیم‌های آذربایجان غربی، هرمزگان و لرستان حاضر شوند.

درچند روز گذشته خبرهایی هم شنیده می‌شد که کشتی‌گیران ملی‌پوش دیگری همچون رضا یزدانی، مهدی تقوی، مراد محمدی و علی‌اصغر بذری هم در مسابقات قهرمانی کشور در ساری کشتی خواهند گرفت که ظاهراً به دلایل مختلفی از جمله عدم آمادگی کامل این عده در ساری به روی تشک نمی‌روند. محمدباقر عالی هم به دلیل غیبت‌های پی‌درپی از ترکیب تیم مازندران کنار گذاشته شده است.

کرمانشاهی‌ها‌ نیز دورخیز مناسبی برای حضور در پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی کشور داشته‌اند. آنها با انجام مسابقات انتخابی بهترین‌های خود را به میدان فرا‌خوانده‌اند. به نظر می‌رسد در ترکیب تیم کرمانشاه کشتی‌گیرانی همچون رضا افضلی نفر اول نوجوانان آسیا، فریدون قنبری عضو سابق تیم ملی، علیرضا سلیمانی و محسن رضایی حضور داشته باشند.

کد خبر 65137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز