جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹
۰ نفر

مارک زاکربرگ در روز پنجشنبه ۲۹ میلیارد دلار از ارزش خالص خود را از دست داد، زیرا سهام متا پلتفرمز رکورد یک روزه سقوط را ثبت کرد، در حالی که همکار میلیاردرش، جف بزوس پس از درآمدهای پرفروش آمازون، ۲۰ میلیارد دلار به ارزش شخصی خود اضافه کند.

زاکربرگ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، سهام متا ۲۶ درصد سقوط کرد و بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار را در بزرگ‌ترین کاهش ارزش بازار یک روزه یک شرکت آمریکایی از دست داد. بر اساس گزارش فوربس، این امر باعث کاهش دارایی خالص زاکربرگ به ۸۵ میلیارد دلار شد.

زاکربرگ حدود ۱۲.۸ درصد از غول فناوری که پیش‌تر فیسبوک نام داشت، در اختیار دارد.

همچنین طبق داده‌های Refinitiv، بزوس، موسس و رئیس خرده‌فروشی تجارت الکترونیک آمازون، حدود ۹.۹ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. بر اساس گزارش فوربس، او همچنین سومین مرد ثروتمند جهان است.

سود سه ماهه تعطیلات آمازون به لطف سرمایه‌گذاری‌هایش در شرکت خودروهای برقی ریویان  افزایش یافت. این شرکت اعلام کرد که قیمت‌های سالانه اشتراک‌های پرایم در ایالات متحده را افزایش خواهد داد و سهام خود را در معاملات طولانی ۱۵ درصد افزایش می‌دهد و آن را برای بزرگ‌ترین درصد افزایش از اکتبر ۲۰۰۹ در روز جمعه آماده می‌کند.

دارایی خالص بزوس در سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد افزایش یافت و به ۱۷۷ میلیارد دلار رسید که عمدتا ناشی از رونق آمازون در طول همه‌گیری بود که مردم به شدت به خرید آنلاین وابسته بودند.

کاهش ثروت یک روزه زاکربرگ یکی از بزرگ‌ترین کاهش‌های تاریخ است و پس از زیان ۳۵ میلیارد دلاری ایلان ماسک، رئیس ارشد شرکت تسلا در ماه نوامبر رخ می‌دهد.

مطمئناً، تجارت در سهام فناوری همچنان بی‌ثبات است، زیرا سرمایه‌گذاران در تلاش برای قیمت‌گذاری تحت تاثیر تورم بالا و افزایش مورد انتظار در نرخ‌های بهره هستند. سهام متا خیلی راحت و سریع می‌تواند بهبود یابد، زیرا ضربه به ثروت زاکربرگ روی کاغذ می‌ماند.

زاکربرگ سال گذشته ۴.۴۷ میلیارد دلار از سهام متا را قبل از سقوط فناوری در سال ۲۰۲۱ فروخت. فروش سهام به عنوان بخشی از یک برنامه معاملاتی از پیش تعیین شده ۱۰b۵-۱ انجام شد که مدیران از آن برای رفع نگرانی در مورد معاملات داخلی استفاده می‌کنند.

کد خبر 654824

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    2 0
    زاک عزیز. همدردیم من توی بورس این جوری شدم