بر اساس تحقیقات و مصاحبه‌های انجام شده، در حالی که شرکت متا پلتفرمز (مالک فیسبوک) وارد تجارت الکترونیک می‌شود، از یک سو نیز می‌کوشد تا مانع از فروش کالاهای لوکس تقلبی در برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی خود شود.

برند

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، بندیکت همیلتون، مدیرعامل کرول، یک شرکت تحقیقاتی خصوصی که برای مقابله با فروش کالاهای فیک از سوی برندهای بزرگ استخدام شده است، می‌گوید: «فیسبوک و اینستاگرام بازارهای کلیدی هستند که در آن کالاهای تقلبی به مردم فروخته می‌شود. ۱۰ سال پیش eBay و ۵ سال پیش، آمازون این نقش داشتند.

تحقیقاتی که توسط شرکت تحلیلی شبکه‌های اجتماعی Ghost Data انجام و به طور انحصاری با رویترز به اشتراک گذاشته شد، جعل‌کنندگان را نشان داد که از برندهای لوکس مانند گوچی، لویی ویتون، فندی، پرادا و شنل تقلید می‌کنند.

این شرکت در مطالعه ژوئن تا اکتبر ۲۰۲۱ بیش از ۲۶ هزار حساب جعلی فعال در فیسبوک را شناسایی کرد. در این تحقیقات در خصوص برندهای تقلبی که بر روی برنامه شاخص متا متمرکز شده بود، بیش از ۲۰ هزار حساب جعلی فعال در اینستاگرام نیز پیدا شد. سال قبل، اما نسبت به سال ۲۰۱۹ که حدود ۵۶ هزار حساب شناسایی کردند، کمتر بود. حدود ۶۵ درصد از حساب‌های موجود در سال ۲۰۲۱ در چین مستقر بوده و پس از آن ۱۴ درصد در روسیه و ۷.۵ درصد در ترکیه قرار دارند.

تجارت آنلاین یک اولویت کلیدی برای متا است که ویژگی‌های خرید جدیدی را ارائه کرده است که می‌تواند به رشد درآمد آن کمک کند.

در عین حالاکثر خریداران می‌دانند که با پرداخت ۱۰۰ دلار برای یک کیف دستی که بیش از ۵۰۰۰ دلار قیمت دارد، جنس اصل را دریافت نمی‌کند. کارشناسان اما می‌گویند، آسیب‌ها شامل ضربه به فروش و شهرت برندها، مسائل ایمنی احتمالی کالاهای غیرقانونی و ارتباط بین جعل و فعالیت‌های مجرمانه سازمان‌یافته است.

بیشتر بخوانید:

متا در مبارزه با فروش کالاهای تقلبی به سایت‌های تجارت الکترونیک و بازارهای آنلاین پیوسته است. به گفته کارشناسان، برخلاف فهرست‌های عمومی در سایت‌های اختصاص داده شده به خرید مانند آمازون، پلتفرم‌های اجتماعی همچنین کانال‌های متعددی را در اختیار متخلفان قرار می‌دهند تا در فضاهای بسته پست منتشر کنند، پیام‌های خصوصی ارسال کنند و از محتوای ناپدید شونده مانند استوری اینستاگرام استفاده کنند.

کد خبر 656153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha