سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

از ماه اکتبر که فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد، چشم‌اندازی از اینترنت را بیان کرد که در آن افراد می‌توانند به صورت دیجیتالی از طریق آواتارهای واقعیت مجازی یا تله‌پورت برای دیدن مکان‌هایی مانند روم باستان به هم متصل شوند و این کار به شروع شور و اشتیاق سرمایه‌گذاری در فضای متاورس کمک کرد.

فيس بوك

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، هنگامی که این شرکت که اکنون متا پلتفرمز باید آن را نامید، نتایج سه ماهه چهارم را در روز چهارشنبه (فردا) گزارش می‌دهد، سرمایه‌گذاران پنجره جدیدی به تاثیر مالی علاقه فعلی مارک زاکربرگ مدیرعامل آن را خواهند دید.

متا قصد دارد برای اولین بار نتایج واحد سخت‌افزار واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خود یعنی Reality Labs را منتشر کند؛ سرمایه‌گذاری که شرکت پیش‌تر هشدار داده بود که به سود 10میلیارد دلاری در سال2021 منجر می‌شود و «هیچ‌وقت در آینده‌ای نزدیک این‌چنین سودآور نخواهد بود».

این شرکت در حال استخدام مهندسان و خرید چندین استودیوی بازی واقعیت مجازی است تا به سمت متاورس حرکت کند که یک ایده آینده‌نگر گسترده از قلمروهای مجازی مشترک است که می‌توان از طریق دستگاه‌های مختلفی به آن دسترسی داشت. چیزی که زاکربرگ گفته است، جانشین اینترنت موبایل خواهد بود.

تحلیلگران گفته‌اند که مایلند شاخص‌هایی در مورد سودآوری بخش Reality Labs، مدت زمانی که ممکن است در بخش تبلیغات تاثیرگذار باشد و شواهدی در مورد قدرت فروش هدست واقعیت مجازی ببینند.

بیشتر بخوانید:

استفانی لاماس، تحلیلگر بازار VR از VoxPop، گفت: «این برای من به‌عنوان یک تحلیلگر بسیار بزرگ خواهد بود، بدون اینکه نیازی به کاوش در درآمدهای فیسبوک و جراحی آن داشته باشم و فقط با یک لنز به وارد Reality Labs شوم.»

متا گفته است که انتظار دارد درآمد غیرتبلیغاتی در سه ماهه چهارم نسبت به سال گذشته کاهش یابد، زیرا در مقایسه با راه‌اندازی قوی هدست‌های VR Quest 2 خود در فصل خرید تعطیلات سال گذشته، نامطلوب عمل کرده است. این شرکت آمار فروش هدست‌های Quest را منتشر نکرده است، اما در اخطاریه‌ای برای فراخوانی در ماه ژوئیه برای آسترهای فوم صورت Quest 2، اعلام شد که حدود 4میلیون دستگاه در ایالات متحده تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

کد خبر 654175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    ماکه فعلامشغول تعیین قیمت تخم مرغ هستیم