خبر خوش افتتاح بزرگ‌ترین خانه کشتی شمیرانات در محله ازگل نه فقط حال ورزش‌دوستان شمیرانی، بلکه همه پایتخت‌نشینان را خوش کرد.

پهلوانان به محله می آیند

همشهری محله _ راحله عبدالحسینی: خانه کشتی در مجموعه ورزشی اطلس قرار دارد؛ مجموعه‌ای که در کنار حوزه علمیه امام خمینی(ره) و با هدف افزایش سرانه ورزشی شمیران و تقویت روح و جسم شهروندان به همت حوزه علمیه امام خمینی(ره) ۲ سال پیش افتتاح شد. حالا این مجموعه ورزشی به بزرگ‌ترین خانه کشتی مجهز شده‌ است و در فضایی استاندارد، فنون کشتی را به نونهالان و بزرگسالان آموزش می‌دهد. در گفت‌وگو با «رضا شهرباز» مدیر مجموعه و عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون کشتی شمیرانات از امکانات این مجموعه ورزشی جویا شدیم.  

حوزه علمیه امام خمینی(ره) در محله ازگل همچون نگینی می‌درخشد؛ مدرسه‌ای که سال ۱۳۸۲ با تولیت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران، فعالیتش را آغاز کرده و منشأ برکات زیادی شده‌ است. ۲ سال پیش هم در بخشی از ملک متعلق به حوزه علمیه، مجموعه ورزشی و فرهنگی اطلس کار خود را آغاز کرد تا هم برای طلاب و هم برای شهروندان قابل استفاده باشد. حالا هم خانه کشتی در این مجموعه میزبان شهروندان شده ‌است. شهرباز، مدیر مجموعه اطلس که عضو شورای هیئت کشتی شمیرانات هم است، می‌گوید: «قبل از صحبت درباره خانه کشتی باید از سردار جانباز شهید سید مصطفی مرتضوی یاد کنم که در بخش ساخت و راه‌اندازی حوزه علمیه امام خمینی(ره) و مجموعه ورزشی بسیار زحمت کشید و این اتفاقات خوب نتیجه زحمت ایشان بود. او خرداد سال گذشته بر اثر آسیب‌های ناشی از دوران جنگ تحمیلی به رحمت خدا رفت.

اما در مورد خانه کشتی باید بگویم با نیازسنجی‌هایی که با همکاری علی صفایی، پیشکسوت و قهرمان کشتی و جهان پهلوان محمد طلایی در شمیرانات انجام دادیم، جای خالی یک خانه کشتی مجهز دیده شد.» از آنجا که خانه کشتی ورزشگاه شهدای قیطریه هم تعطیل شد علاقه‌مندان به ورزش کشتی در شمیران جایی برای تمرین نداشتند. خانه کشتی شمیرانات با استانداردها و تجهیزات اصولی در مساحت ۳۵۰‌مترمربع از ۲ هفته پیش کار خود را آغاز کرده است. جالب اینکه دورتادور سالن کشتی، عکس پیشکسوتان از سال‌های پیش تاکنون نصب شده تا جوان‌ها با بزرگان این رشته ملی آشنا شوند.  
 

پهلوانان به محله می‌آیند | افتتاح بزرگ‌ترین خانه کشتی شمیرانات در محله ازگل

  • مربیان حرفه‌ای

خانه کشتی با داشتن رختکن، کمد، دوش و امکاناتی از این دست، انتخاب خوبی برای علاقه‌مندان به کشتی است. نونهالان، جوانان و بزرگسالان از حضور مربیان باتجربه که در عرصه کشتی کشور مدال‌های طلایی دارند بهره‌مند می‌شوند. این روزها ثبت‌نام در حال انجام است. بعد از آن با حضور مربیان تعیین سطح، انجام و آموزش‌ها آغاز می‌شود. پس اگر به کشتی علاقه دارید وقت آن است که دست بجنبانید. شهرباز ادامه می‌دهد: «امیدواریم کشتی‌گیرانی که در خانه کشتی شمیرانات آموزش می‌بینند در تیم‌ملی و رده‌های بالای ورزش کشتی دیده شوند و افتخاری برای کشور کسب کنند. تا امروز از همه مناطق تهران به‌ویژه شهرری که به منطقه‌ کشتی‌خیز معروف است ثبت‌نام انجام شده و این را افتخاری برای خانه کشتی شمیرانات می‌دانیم.»
 

  • پرورش روح و جسم 

شهرباز درباره تأکید آیت‌الله صدیقی، تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) بر ورزش و افزایش نشاط در جامعه ادامه می‌دهد: «ایشان همیشه تأکید می‌کند که اینجا بیت امام زمان(عج) است و باید خدمت‌رسانی بر اساس رضایت مردم صورت گیرد. فعالیت‌های حوزه علمیه هم بر اساس خدمت‌رسانی در قالب گروه‌های جهادی است. دلیل ساخت مجموعه ورزشی در ملک حوزه علمیه هم همین بود که ایشان معتقدند امکان ورزش را باید برای همه اقشار جامعه فراهم کرد. ورزش را پرورش روح و جسم می‌دانند و به آن بها می‌دهند.» در مجموعه فرهنگی و ورزشی اطلس، بخش فرهنگی با برپایی امکان جلسات مشاوره فردی، تحصیلی و ازدواج فعالیت می‌کند.  
 

پهلوانان به محله می‌آیند | افتتاح بزرگ‌ترین خانه کشتی شمیرانات در محله ازگل

  • از زبان پیشکسوتان

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی: شمیران در ورزش کشتی حرف برای گفتن دارد. با افتتاح خانه کشتی، استعدادهای جوان پرورش می‌یابند.  
• عباس جدیدی، قهرمان کشتی: شمیران در کشتی صاحب نام بوده. خوشحالم که حالا خانه کشتی مجهز هم دارد.  
• محمدرضا طالقانی، پیشکسوت کشتی: آموزش نونهالان در این خانه کشتی مهم‌ترین موضوع است.  
• پرویز عالی، مربی پیشین تیم‌ملی کشتی: در روزگاری نه چندان دور باشگاه اسدی، سالن شهدای قیطریه، سالن صنایع دفاع، سالن اختیاریه و سوهانک در اختیار ورزشکاران بود اما متأسفانه اکنون هیچ‌کدام از این مجموعه‌ها وجود ندارد.  

  • در همین نزدیکی

برای ثبت‌نام در خانه کشتی شمیرانات یا استفاده از دیگر امکانات مجموعه ورزشی اطلس می‌توانید به خیابان ازگل، خیابان نوبهار، گلستان شرقی مراجعه کنید. شماره تماس ۲۲۱۹۲۰۳۲ هم در اختیار شماست. برای پیگیری آخرین اخبار این مجموعه هم می‌توانید به صفحه اینستاگرام atlassportcomplex سر بزنید.  

کد خبر 653986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha