مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

محل نصب رادیاتور تأثیر بسیاری در جلوگیری از هدررفت انرژی دارد و می‌تواند درجه حرارت مطلوبی برای یک خانه رقم بزند.

دکوراسیون - اتاق - مبل - خانه - رادیاتور - شوفاژ

همشهری آنلاین - الهام مصدقی‌راد: محل نصب رادیاتور تأثیر بسیاری در جلوگیری از هدررفت انرژی دارد و می‌تواند درجه حرارت مطلوبی برای یک خانه رقم بزند. قبل از رواج پنجره‌های دوجداره تأکید می‌شد که بهترین مکان نصب پره‌های رادیاتور زیر پنجره‌هاست تا گرمای ناشی از آن، سرمای وارد شده از طریق پنجره‌ها را کاهش داده و هوای سرد وارد خانه نشود؛ اما حالا در خانه‌ها و مکان‌های بسته‌ای که از پنجره‌های دوجداره استفاده می‌شود و درواقع جلوی ورود هوای سرد گرفته شده، می‌توان رادیاتورها را در دیگر نقاط هم نصب کرد، ولی باز هم شرایط و اما و اگرهایی دارد. 

رادیاتورها باید دور از وسایل بزرگ یا کابینت‌ها نصب شوند تا هوای گرم در یک‌جا حبس نشود. به‌ عنوان مثال اگر در پشت یک مبل یا کاناپه بزرگ رادیاتور قرار داشته باشد هم از گردش مطلوب هوای گرم جلوگیری می‌شود و هم به مرور زمان مبل از بین می‌رود. همچنین رادیاتورها را نباید پشت پرده‌های ضخیم و بلند قرار داد این کار نیز جلوی گردش هوای گرم را خواهد گرفت و انرژی هدر می‌رود. همچنین بهتر است رادیاتورها را پشت درهای ورودی نصب نکرد، ‌با این کار هنگام باز شدن در، هوای گرم از اتاق خارج می‌شود. 

اگر رادیاتورها را درست زیر پنجره ساختمان که دوجداره نیست نصب کرده‌اید هم نباید انتظار چندانی از گرمایش مناسب محیط داشته باشید. محل نصب رادیاتور در اتاق باید به نحوی باشد که حرارت به طور مناسبی در محیط پخش شود.

نصب ۲ رادیاتور کوچک در یک اتاق، بهتر از نصب یک رادیاتور بزرگ است و بهره‌وری را افزایش می‌دهد. اندازه رادیاتورها نیز با متراژ اتاق باید هماهنگ باشد. با در نظر گرفتن این موارد در زمان ساخت یا انتخاب خانه، هم انرژی تولیدی به‌درستی و با کمترین هدررفت مصرف می‌شود و هم منابع مالی خانواده به‌خوبی مدیریت خواهند شد.

کد خبر 653752

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha