جمعه ۱۹ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۰
۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش گفت: توزیع نامتوازن نیرو از مشکلات اساسی این وزارتخانه است

به گزارش ایسنا، علی احمدی در جمع مدیران آموزشگاه‌های خراسان شمالی با اشاره به اینکه نسبت نیروهای انسانی در آموزش و پرورش، دو برابر دانش‌آموزان است، افزود: اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد یکی از عوامل مهم در کاهش تعداد نیروهای انسانی در آموزش و پرورش است.

وی سپس از افزایش 4 ساعته اضافه‌کار معلمان حق‌التدریس خبر داد و یادآور شد: زمان اضافه کار این معلمان به 10 ساعت رسیده است.

مهلت 3 هفته‌ای به آموزش وپرورش برای ارائه آمار دقیق معلمان حق‌التدریس

از سوی دیگر، در همین زمینه مخبر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مهلت 3هفته‌ای کمیته آموزش و پرورش مجلس به وزارت آموزش و پرورش برای ارائه آمار دقیق معلمان حق‌التدریس خبر داد.

محمدعلی حیاتی در گفت‌وگو با فارس افزود: در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوع وضعیت معلمان حق‌التدریس بررسی می‌شود اما وزارت آموزش و پرورش هنوز آمار مورد نظر نمایندگان مجلس را ارائه نکرده است.

وی ادامه داد: مقرر شده است که هفته بعد از تعطیلات مجلس، آموزش و پرورش آمار دقیقی براساس آنچه نمایندگان مجلس می‌خواهند ارائه دهد؛ یعنی اینکه در حال حاضر چه تعداد معلم حق‌التدریس با چه میزان ساعت کار و سابقه به تفکیک جنسیت وجود دارد.

حیاتی اظهار داشت: آموزش و پرورش دارای بیش از 54 هزار معلم حق‌التدریس و بیش از 56هزار آموزشیار نهضت سوادآموزی است که 47 هزار معلم حق‌التدریس بیش از 4 سال سابقه تدریس دارند.

وی افزود: 12هزار معلم حق‌التدریس دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم، 7 هزار نفر دارای مدرک تحصیلی دیپلم، 34 هزار نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس و 500 نفر نیز دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس هستند.

مخبر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: 84 درصد از آموزشیاران نهضت، زن و 16 درصد مرد هستند که 32 هزار نفر از آنها دارای مدرک دیپلم، 7 هزار و 100 نفر دارای مدرک فوق‌دیپلم و 17 هزار نفر دارای مدرک لیسانس هستند.

کد خبر 65375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز