جمعه ۱۹ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نماز جمعه این هفته تهران(جمعه 19 مهر) به امامت آیت‌الله محمد امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان با تبلیغات سوء در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای ایران نمی توانند به اهداف خود دست یابند و تهران بر حقوق مسلم هسته ای خود اصرار دارد.   

آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تبلیغات سوء بوق های استکباری علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی کرارا گفته است که سلاح اتمی را جایز نمی دانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در تمامی موارد حسن نیت خود را به همسایگانش نشان داده و آ‍ژانس بین المللی انرژی اتمی نیز همه فعالیت های هسته ای ایران را بازرسی کرده و هیچ چیز خلاف انرژی هسته ای صنعتی و علمی ندیده است.

خطیب جمعه تهران افزود: اما دنیای استکبار که در راس آن آمریکا قرار دارد، با تبلیغات سوء، تعابیر و نام های زشتی مثل تروریست، مخالف امنیت منطقه و مزاحم کشورهای همسایه را به ایران نسبت داده است.در حالی که جمهوری اسلامی نشان داده، از صمیمی ترین همسایگان در منطقه است، اهل ترور نیست بلکه حتی خود قربانی ترور بوده است.

امامی کاشانی شهادت برخی مسئولان کشور به دست تروریست ها یادآور شد و گفت رییس جمهور ، نخست وزیر، رییس قوه قضاییه، شخصیت هایی از مجلس ، مغز متفکر اسلام یعنی شهید مطهری و بسیاری از عزیزان ما ترور شده اند.

وی خطاب به دشمنان گفت: جنگ تحمیلی صدام را علیه ایران به راه انداختید و جنایاتی دارید که تاریخ فراموش نمی کند. این کارها کار شماست، ولی اینها را گاهی به کشور ایران، گاهی به اسلام و حتی گاهی به ساحت مقدس پیامبر اسلام نسبت می دهید و با این تعابیر اسائه ادب می کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگرچه عده ای تبلیغات سوء شما را می پذیرند ، اما بسیاری هم آن را نمی پذیرند و قبول ندارند و بدانید این تبلیغات سوء نمی تواند آن هدفی را که دارید، تامین کند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: تهران نسبت به انر‍ژی صلح آمیز هسته ای در بعد صنعتی و علمی اصرار دارد و این حق ملت ایران است و حرفی خداپسندانه، عقل پسند، قانون پسند و جهان پسند است و شما در برابر این حرف حساب، حرفی ندارید لذا به تبلیغات سوء دست زده اید و فکر می کنید این تبلیغات شما را به منزل می رساند.

وی خطاب به دشمنان گفت: 100 درصد بدانید راهی که در پیش گرفته اید، بیراهه است و به جایی نخواهید رسید. راه خود را تغییر دهید . به راه درست بیایید و نگذارید این چنین، این نقطه دنیا یا آن نقطه متلاطم شود و اینقدر ورق های سیاه از خودتان در تاریخ بر جای نگذارید.

 نیروی انتظامی وظیفه سنگینی به عهده دارد

امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه ، خود و نمازگزاران را به دوری از گناه توصیه کرد و ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی ، از زحمات این نیرو قدردانی کرد.

وی گفت نیروی انتظامی وظیفه حراست از جان و مال و ناموس و امنیت و اخلاق جامعه را به عهده دارد.

امام جمعه موقت تهران خطاب به نیروی انتظامی گفت حفظ این حدود اهمیت بسیار دارد و از اینکه وقتی در کارهای فرهنگی و اخلاقی وارد می شوید کسی برایتان چنین و چنان می گوید، خسته نشوید.

وی اعتلای اخلاق در جامعه را بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد : نیروی انتظامی در این زمینه وظیفه سنگینی به عهده دارد.

امامی کاشانی همچنین به سالگرد حادثه دلخراش و تاسف بار جهان اسلام یعنی تخریب قبور ائمه در بقیع به دست وهابیان منحرف اشاره کرد و شگفت: این از بلاهایی است که اسلام از گذشته تا به حال دچار آن بوده است.

کد خبر 65368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز