جبران آسیبی که شیوع ویروس کرونا به آموزش کودکان، به خصوص در کشورهای فقیر و در حال توسعه وارد کرده است، به گواهی یونیسف محال است و اوگاندا در میان کشورهای جهان بیشترین مدت تعطیلی را تجربه کرده. بیشتر کشورها اکنون به آموزش تمام وقت و حضوری دانش‌آموزان روی آورده‌اند.

تعطیلی مدارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از استاتیستا، کرونا چنان آسیبی به آموزش در سراسر جهان زده که بر اساس اعلام یونیسف جبران آن «تقریبا غیر ممکن» است. حتی با پایان یافتن آخرین تعطیلی گسترده مدارس در سراسر جهان، بسیاری از دانش‌آموزان به دلایل مختلفی از جمله، ورود به بازار کار، ازدواج و تشکیل خانواده، خرابی مدارس یا کمبود کادر آموزشی، به مدرسه بازنگشته‌اند.

آژانس کودکان سازمان ملل متحد، تخمین می‌زند که درصد کودکانی که در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​تا سن ۱۰ سالگی قادر به خواندن نیستند، از حدود ۵۰ درصد به ۷۰ درصد افزایش می‌یابد. در همین حال، تعطیلی مدارس در برخی از کشورهای جهان ادامه دارد و با گسترش اومیکرون، تعطیلی مجدد مدارس نیز محتمل است.

کشورهای فقیرتر که به دلایل بهداشتی و دیر دریافت کردن واکسن، برای مدت طولانی‌تری نسبت به کشورهای توسعه‌یافته، مدارس خود را تعطیل کرده بودند، به دلیل ضعف در زیر ساخت‌ها و یادگیری از راه دور کمتر مؤثر، درگیر نابرابری شدیدتری در آموزش جهانی شده‌اند.

اینفوگرافیک | تعطیلی مدارس ادامه پیدا می‌کند؟
اینفوگرافیک: بیشترین تعطیلی مدارس، بر اساس هفته‌های آموزشی، در این کشورها بوده است.

مدارس اوگاندا، کشوری که طولانی‌ترین تعطیلی مدارس را در زمان همه‌گیری کرونا داشت، به مدت ۶۰ هفته به طور کامل تعطیل شدند و تا کنون نیز به طور کامل بازگشایی نشده‌اند. تعطیلی مدارس در هند و نپال نیز یکی از طولانی‌ترین زمان‌ها را در دنیا داشته اما تعطیلی کامل در این کشورها کوتاه‌تر بود.

نام کشورهای آمریکای لاتین نیز در میان کشورهایی با طولانی‌ترین تعطیلی مدارس به دلیل کووید-۱۹ وجود دارد: بولیوی حتی دومین دوره تعطیلی کلی مدارس را نیز تجربه کرد. در حال حاضر مدارس در بیشتر کشورهای جهان باز هستند و آموزش حضوری کودکان، با پیشرفت واکسیناسیون در سنین مختلف، از سر گرفته شده است.

مهری قنبرزاده

رقم نجومی آسیب کرونا به آموزش و تحصیل کودکان جهان

کد خبر 653167
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha