صبح امروز با بدرقه فرماندهان نظامی نداجا، هشتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش از بندرعباس عازم آب‌های آزاد و بین المللی شد.

ناوگروه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم ازبندرعباس، صبح امروز مراسم بدرقه هشتادمین ناوگروه‌ رزمی، اطلاعاتی آموزشی نداجا اعزامی به کارورزی دانشجویان دانشگاه‌افسری علوم و فنون دریایی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این ماموریت ناو لجستیکی تنب، ناو لجستیکی بندرعباس و ناوشکن کلاس الوند نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری فرمانده قرارگاه مقدم جنوب نداجا در این مراسم اظهارداشت: هم‌اکنون لباس مقدس نیروی دریایی لباس طلایه‌داران خط‌ شکنی است که تحریم‌ها و تهدیدها را تبدیل به فرصت‌ کرده‌اند و از شعار "راه‌ ما راه امام حسین علیه‌السلام است" بهره می‌گیرند.

وی افزود: سربازان مقام ولایت الگوهای ستودنی برای دانشجویان و سکانداران آینده نیرو هستند لذا امیدواریم این دانشجویان در پایان مأموریت به میهن اسلامی بازگردند و سفیر خوش خبری برای کشور و خانواده‌هایشان باشند.

شفقت تاکیدکرد: تربیت دانشجویان باید بر آموزش مقدم شود و یادگیری تعهد بر بقیه موارد ارجحیت دارد، لذا انتظار می‌رود نیروهای اعزامی از تمامی توان و استعدادها و خلاقیت‌ها استفاده کنند تا با دستی پر به میهن اسلامی برگردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در مراسم بدرقه هشتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم امامت نداجا بندرعباس اظهارداشت: در فقه و ابواب فقه جهاد و مرابطه داریم که این دو باب در یک مسئله با هم مشترک هستند و آن‌ هم در فضیلت‌ها است، مرابطین یعنی مجاهدین دورانی که مستقیم با دشمن درگیر نیستیم و فضلیت این افراد با مجاهدین یکی است.

وی افزود: واقعیت این است که شما میراث‌داران ملتی با تاریخی کهن هستید که برخی معتقدند قدمت دریانوردی هرمزگان به 3 هزار سال هم می‌رسد؛ یک روز میدان دریا در اختیار ملت بزرگ ایران بود که نیروهای دریایی این افتخار را امروز دوباره احیا کردید و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه به عنوان دو بال قدرتمند نظام، اقتدار صلابت و بزرگی ملت ایران را به دنیا نشان می‌دهند.

عبادی‌زاده بیان‌کرد: شما سفیرانی هستید که در کشتی نوح می‌نشینید تا عظمت ملت ایران را به سمع و نظر جهانیان برسانید و شکی نیست که امروز با توانایی بالای ارتش و نیروی دریایی سپاه و ارتش ایده رهبر فرزانه انقلاب در بحث نیروی دریایی راهبردی محقق شده‌ است و از این بعد نیز آثار و برکات آن را خواهیم دید.

این ناوها و ناوشکن صبح امروز با حضور امیر دریادار حبیب‌اله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش راهی آب‌های آزاد و بین‌المللی شدند.

به گزارش تسنیم، در این ماموریت اساتید نمونه دانشکده افسری علوم و فنون دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیز ناوگروه‌ را همراهی می‌کنند.

کد خبر 653124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha