معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: دستورالعمل‌ اجرایی تخصیص سهمیه بنزین ویژه معلولان به استان‌ها ارسال شده است

 و براساس آن، معلولان با توجه به‌شدت معلولیت، نوع کاربری خودرو و تعداد معلولان در خانواده، تا سقف 4 لیتر در روز سهمیه‌ای مضاعف بر سهمیه عادی بنزین دریافت می‌کنند. کاظم‌ نظم‌ده، در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه میزان سهمیه بنزین معلولان به نسبت معلولیت آنها متفاوت است، افزود: مکاتبات جدی در رابطه با اختصاص سهمیه مضاعف به معلولان از ماه‌ها پیش آغاز و حدود 2 ماه پیش نهایی و در حال حاضر کارت‌های ویژه بنزین این قشر نیز صادر شده است و تنها منتظر صدور دستور اجرای آن هستیم.

به گفته وی، صدور دستور اجرایی باید در جلسه‌ای با حضور وزیر نفت صورت گیرد که تاکنون به‌دلیل پاره‌ای از مشکلات، یا مشغله‌ها، وزیر نتوانسته در این جلسه شرکت کند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تخصیص سهمیه ویژه معلولان تقریبا هر روز توسط مدیریت سوخت کشور پیگیری می‌شود، عنوان کرد: کارت سوخت ویژه‌ای برای معلولان در نظر گرفته شده که در اختیار آنها   یا بستگان درجه یک و 2 معلولان که دارای خودرو هستند، قرار می‌گیرد.

وی درباره میزان سهمیه بنزین اختصاصی به این دسته نسبت به سهمیه بنزین افراد عادی، خاطر نشان کرد: این نسبت با توجه به نوع کاربری خودرو تعیین شده است.

به‌عنوان مثال، فرد معلولی که دارای خودرو است، قطعا کارت سهمیه بنزین عادی را دارد، بنابراین به معلولان، سهمیه مضاعفی علاوه بر سهمیه عادی بنزین تعلق می‌گیرد که این میزان بنا به‌شدت معلولیت متفاوت است و حداکثر تا 4 لیتر در روز در انواع معلولیت‌ها و کاربری‌ها تعیین می‌شود.

کد خبر 65302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز