مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای ارائه پیش‌نمایش عمومی از برنامه‌های اندرویدی خود برای ویندوز ۱۱ در ماه آینده، همراه با برخی بهبودهای نوار وظیفه سیستم‌عامل (Taskbar) و برنامه‌های نوت‌پد و مدیا پلیر است.

ویندوز11

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت ورج، پانوس پانای، رئیس ویندوز تغییرات آتی ویندوز ۱۱ را امروز در یک پست وبلاگی تشریح کرد و به نظر می‌رسد که این تغییرات بخشی از اولین به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۱ باشد.

بهبودهای نوار وظیفه سیستم‌عامل شامل یک ویژگی قطع و وصل کردن صدا و احتمالاً امکان نمایش ساعت در نمایشگرهای ثانویه است. هر دو در راه‌اندازی ویندوز ۱۱ وجود نداشتند، اما مایکروسافت همچنان در حال کار بر روی بهبود بیشتر نوار وظیفه است تا عملکردهای از دست رفته مانند کشیدن و رها کردن را بازگرداند.

ویندوز ۱۱ آینده همچنین شامل ویجت آب و هوا خواهد بود که به نوار وظیفه سیستم‌عامل بازمی‌گردد؛ چیزی که مایکروسافت ماه گذشته آزمایش آن را آغاز کرد. مایکروسافت همچنین در حال طراحی مجدد برنامه‌های نوت‌پد و مدیا پلیر است و هر دو شامل حالت‌های تاریک و ترفندهای طراحی هستند که بیشتر با ویندوز ۱۱ مطابقت دارند.

با این حال، افزوده جدید، برنامه‌های اندروید در ویندوز ۱۱ خواهد بود. پانای می‌گوید که این یک «پیش‌نمایش عمومی» خواهد بود که نشان می‌دهد این ویژگی زمانی که ماه آینده به طور گسترده در دسترس قرار گیرد، همچنان در نسخه بتا خواهد بود. مایکروسافت برای اولین بار در ماه اکتبر آزمایش برنامه‌های اندروید را روی ویندوز ۱۱ با تسترها آغاز کرد.

این ویژگی به شما امکان می‌دهد تعداد محدودی برنامه را از اپ‌استور آمازون نصب کنید. راه‌حل‌های مختلفی برای اجرای گوگل پلی استور بر روی ویندوز ۱۱ هم وجود دارد، اما مایکروسافت رسما از آن پشتیبانی نمی‌کند.

پانای همچنین آمارهای مختلفی درباره اهمیت ویندوز در چند سال گذشته به اشتراک گذاشت. ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ در حال حاضر بر روی ۱.۴ میلیارد دستگاه در هر ماه اجرا می‌شوند و بازار رایانه‌های شخصی رشد زیادی را در طول همه‌گیری جهانی تجربه کرده است.

پانای می‌گوید: «همانطور که ما در مورد آنچه باعث این تغییر ساختاری در تقاضا و استفاده از رایانه شخصی می‌شود فکر می‌کنیم، سه روند پایدار را مشاهده می‌کنیم: افزایش کار و یادگیری ترکیبی، تغییر در عادت‌های سرگرمی و مدل‌های توزیع و تغییر عادت‌های مصرف‌کننده برای کارهای روزمره.»

بیشتر بخوانید:

مایکروسافت شاهد افزایش ۶ برابری در استفاده از برنامه‌هایی مانند Cisco WebEx، Slack، Microsoft Teams و Zoom بوده است.

پانای در این خصوص می‌گوید: «از زمان شروع همه‌گیری، ۷۰ درصد افراد بیشتری محتوا را در Hulu، Netflix و YouTube در ویندوز پخش کردند و دقیقه‌های بازی ماهانه بیش از ۳۵ درصد رشد کرد. به عنوان یک تیم، با ارائه محصولی که به طور فزاینده‌ای به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده است، احساس قدردانی و غرور زیادی می‌کنیم و می‌دانیم که کارمان هنوز تمام نشده است.»

کد خبر 652931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha