گوگل سال گذشته نسخه ۱۲ سیستم‌عامل اندروید را عرضه کرد، اما با این وجود در جدول منتشر شده توسط گوگل نسخه ۱۱ این نرم‌افزار همچنان پراستفاده‌ترین اندروید در میان کاربران است و آمار مربوط به اندروید ۱۲ ارائه نشده است.

توزیع نسخه های اندروید

به‌گزارش همشهری آنلاین و به‌ نقل از گیزموچاینا، بیش از ۲۸ درصد گوشی‌های اندرویدی همچنان از نسخه ۱۱ استفاده می‌کنند که این آمار بالاتر از استفاده‌کنندگان از سایر نسخه‌های قدیمی‌تر است.

در گذشته گوگل به طور منظم آمار توزیع نسخه‌های مختلف اندروید را هر ماه به روز می‌کرد. این آمار نشان می‌داد که کدام نسخه از اندروید چقدر سهم بازار را دارد. گوگل مدتی انتشار این آمار را متوقف کرد. به تازگی گوگل دوباره به‌روز رسانی نمودار توزیع اندروید را آغاز کرده است. نمودار جدید در حال حاضر هر شش ماه تا یک سال یکبار به‌روزرسانی می‌شود.

توزیع نسخه‌های اندروید

نمودار توزیع نسخه‌های اندروید (منبع: 9to5google.com)

بر اساس داده‌های جدید در سال ۲۰۲۲، اندروید ۱۱ اکنون پراستفاده‌ترین نسخه است که تقریباً ۲۸.۳ درصد از گوشی‌های اندرویدی آن را اجرا می‌کنند. اندروید ۱۰ با ۲۳.۹ درصد از سهم بازار پس از اندروید ۱۱ قرار دارد. در مرحله سوم، اندروید ۹ با ۱۶.۲ درصد از بازار و اندروید ۸ با ۱۱.۶ درصد در رتبه بعدی قرار دارند.

کد خبر 678245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha