همشهری آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی،رییس موسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگها و تمدنها با ارسال پیام تبریکی به مناسبت عید سعید فطر،حرکت به سوی جهانی بهتر که درآن آدمی از عزت برخوردار باشد راخواست همه پیامبران بزرگ و نیز مصلحان والانگرعنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگها و تمدنها متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم          
عید سعید فطر را به همه مسلمانان به ویژه به هم وطنان عزیزم از صمیم دل شادباش می گویم
امیدوارم برکات روزه داری مومنان نه تنها شامل حال خود آنان که فراگیرنده جان و جهان همه انسانهایی باشد که شایسته زیستن و خوب زیستن هستند.
روزه (صوم) بستن و امساک است و فطرگشودن و گشادن اما اولی بستن دهان تن است و دومی گشادن روزنه ای از جان به سوی جهان راز آلودی که سرشار از حقیقت است و بنا بر این هر لحظه ای از روزه با فطری همراه است .
این دهان بستی ، دهانی باز شد
تا خورنده لقمه های راز شد
 حرکت به سوی جهانی بهتر که در آن آدمی (هر کس وهر کجا که هست ) از امنیت،حرمت و عزت برخوردار باشد،خواست همه پیامبران بزرگ و نیز مصلحان والانگر و دلیری است که تا آدمیان از آرامش برخوردار باشند ، نا آرام و بی تاب اما استوار ، عرصه هستی را پر بار کرده اند تا امید به جای نومیدی ، امنیت به جای نا امنی و داد به جای بیداد بنشیند.
رسیدن به جهان آزاد وآباد اما از مجرای آگاهی و اراده خود آدمی می گذرد؛انسانی که مستعد دانستن و آزاد در گزینش و انتخاب و حاکم بر سرنوشت خود آفریده شده است
پیروز و شاد باشید.

سید محمد خاتمی
2/8/1385
اول شوال المکرم 1427
روابط عمومی موسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگها و تمدنها

 

 

 

کد خبر 6527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز