امام خمینی در پیامی که در پنجم بهمن سال ۵۷ خطاب به ملت صادر کردند، به بیان علت به تعویق افتادن بازگشتشان اشاره داشتند.

امام خمینی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از جماران، امام خمینی (س) در پنجم بهمن ماه سال ۵۷ در پیامی خطاب به ملت ایران از علت به تعویق افتادن بازگشت خود به کشور گفتند. متن پیام امام به شرح زیر است:

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

من از ملت ایران خصوصاً اهالی شهرستانها و روستاهای کشور که متحمل زحمت شده و از نقاط دور و نزدیک به تهران آمده‌ اند، تشکر می‌ کنم. امیدوارم تا با میزبانان خود، اهالی محترم و آگاه تهران همگامی کرده و در راهپیمایی آنان شرکت کنند؛ و مظالم دولت حیله‌گر و غیرقانونی را افشا نمایند. از اینکه ایادی اجانب، فرودگاه های سراسر ایران را به روی من بسته‌ اند، بناچار تصمیم گرفتم که روز یکشنبه ۲۹ صفر[۱] به کشور برگشته و چون سربازی در کنار شما به مبارزه علیه استعمار و استبداد تا پیروزی نهایی ادامه دهم.

مردم دلیر ایران آگاهند که این حرکات مذبوحانه و غیرانسانی از دولت غاصب و متظاهر به قانون اساسی، نمی‌تواند راه ملت را منحرف نماید. دولتی که برخلاف تمام موازین اسلامی و انسانی کراراً مطالبی به دروغ به اینجانب نسبت داده است که شدیداً تکذیب می‌ کنم. من هرگز با دولتهای غیرقانونی[۲] مذاکره نکرده و نمی‌کنم. اینان عمال اجانبند که در زیر پوشش قانون اساسی خیانت خود را پنهان می‌کنند. اینان اگر به قانون اساسی و آرای عمومی ارج می‌گذاشتند، باید هر چه زودتر کنار می‌رفتند. ملت شریف و آگاه باید بداند که دولت فعلی با کمال بیشرمی تصمیم دارد شاه مخلوع و فراری را چون گذشته برگرداند و حکومت جابرانۀ این دودمان ننگین را بار دیگر بر ما تحمیل کرده و برای همیشه ما را در اختناق و زیر سلطۀ اجانب قرار دهد، ولی دیگر دیر شده است و ارادۀ آهنین ملت به خواست خدای تعالی این آخرین توطئه را نیز درهم خواهد شکست. از خداوند متعال نصرت اسلام و مسلمین را خواستارم. والسلام علیکم و رحمة‌اللّه‌.

روح‌اللّه‌ الموسوی الخمینی"

۱ ـ هشتم بهمن ۱۳۵۷.

۲ ـ اشاره به دولت شاپور بختیار. 

کد خبر 652689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha