یحیی جعفری، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به همراه معاون امور کیفری و مدیر دفتر کل محاکم از مجتمع قضایی شهید مطهری بازدید و با قضات مجتمع نشست تخصصی برگزار کرد.

تجمع كاركنان قوه قضائيه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس کل محاکم تهران در نشست با قضات؛ ضمن اذعان به مشکلات معیشتی، صعوبت کار از حیث کمی و کیفی گفت: نظر به موجودی بالای پرونده‌ها و حجم وارده به منظور برون رفت از وضع موجود، پاسخگویی به مراجعین و کمبود نیروی انسانی چاره‌ای جز زحمت مضاعف و چند برابری ما و پرسنل خدوم حاضر در دادگاه نیست.

جعفری بیان کرد: برنامه عملیاتی ابلاغی دلیل بر نارضایتی از عملکرد منفی همکاران نیست و بلکه استمدادی از همکاران برای برون رفت از بحران تراکم کار و رسوب پرونده در شعب قضایی است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: اگرچه ما در برخی از مجتمع‌ها از جمله حضرت، ولی عصر، ارشاد، قدس و برخی شعب سایر مجتمع‌ها، از برنامه جلو هستیم لیکن عمده مشکلات حاضر مربوط به شعب حقوقی در تهران است که برای حل اساسی آن چاره‌ای جز شناسایی، جذب و آموزش قضایی متخصصین برای این امر نیست.

وی با اشاره به اعتراضات همکاران به عدم افزایش فوق العاده خاص اعلام کرد: اگرچه سختی کار و معیشت و ناسازگاری بین آن دو بر کسی پوشیده نیست لیکن دستگاه قضایی منتسب به نظام و ولایت است و شکل اعتراض زیبنده دستگاه و پرسنل آن نبوده و موجب سوء استفاده می‌شود.

در ابتدای جلسه زارع سرپرست مجتمع به بیان گزارشی مختصر از عملکرد و همچنین مشکلات و نیازهای مجتمع اشاره کرد و قضات نیز به بیان دیدگاه‌ها و مواضع پرداختند و عمده درخواست خود را توجه به شان و جایگاه قضا و قاضی، کاستن از سختی کار و توجه به وضعیت معیشتی اعلام داشتند.

کد خبر 652539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha