قرص دولو ۶۵۰ (Dolo ۶۵۰)، یک قرص پاراستامول (استامینافون) است که به‌عنوان داروی تجویز شده در طول همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ به ثبت رسیده و بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون عدد از آن، از زمان شیوع کووید در مارس ۲۰۲۰ در هندوستان فروخته شده است. در رسانه‌های اجتماعی از آن به‌عنوان «میان وعده مورد علاقه هند» یاد می‌شوند.

قرص دولو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت مانی‌کنترل، «دیلیپ سورانا»، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت داروسازی «میکرو لبز» می‌گوید: «واقعیت این است که دولو ۶۵۰ برند شماره یک پاراستامول ۶۵۰ میلی‌گرمی است که برای چندین دهه در هند تجویز می‌شود. این قرص همیشه یک برند محبوب در بین پزشکان در سراسر هندوستان بوده است. با این حال، ما انتظار چنین محبوبیتی را نداشتیم که اخیرا به‌دست آمده است، چراکه ما هرگز این قرص را به صورت مستقیم برای عموم تبلیغ نکرده‌ایم.»

او ادامه داد: «من می‌توانم دلایل متعددی برای محبوبیت دولو ۶۵۰ بیاورم. تب و بدن درد علائم اصلی کووید بوده‌اند که این قرص درمان مناسبی برای آنها به حساب می‌آید. در طول قرنطینه از آنجایی که پزشکان شخصا بیماران را ملاقات نمی‌کردند، نسخه‌های دولو ۶۵۰ از طریق واتس‌اپ، پیامک و پیام‌های صوتی پخش می‌شد. این احتمالا از یک بیمار به بیمار دیگر منتقل شده و از این طریق دولو ۶۵۰ به بسیاری از خانواده‌ها در سراسر کشور رسیده است.»

کد خبر 652461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha