دانشمندان انگلیسی آزمایش قرص ضد ویروسی «مولنوپیراویر» ساخت شرکت‌های مرک و ریجبک بیوتراپیوتیکز را برای درمان بیماران بستری‌شده کووید-۱۹ آغاز خواهند کرد.

drug

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این قرص در انگلیس برای استفاده در افراد مبتلا به بیماری خفیف تا متوسط کووید-۱۹ که در معرض خطر بیماری شدید هستند، تایید شده است، اما معلوم نیست که بر بیماران بستری دچار بیماری شدید هم اثر می‌گذارد یا نه.

اکنون پژوهشگران در کارآزمایی RECOVERY می‌خواهند به این پرسش پاسخ دهند و برای این کار تجویز دوز ۸۰۰ میلی‌گرمی مولنوپیراویر را به صورت دوبار در روز برای پنج روز با مراقبت درمانی استاندارد در بیماران بزرگسال بستری‌شده به علت کووید-۱۹ مقایسه خواهند کرد.

همین دانشمندان در سال ۲۰۲۰ در یک کارآزمایی بزرگ نشان دادند که داروی کورتونی «دگزامتازون» می‌تواند زندگی بیماران بستری کووید-۱۹ را نجات دهد و این کشف در آن هنگام از پاندمی کرونا «پیشرفتی عمده‌» به شمار رفت.

پیتر هوربی، استاد دانشگاه آکسفورد و یکی از این پژوهشگران گفت:‌«افزودن مولنوپیراویر به این بررسی به ما امکان خواهد داد تا هم خود این دارو به تنهایی و هم آن را در ترکیب با سایر درمان‌های کرونا بررسی کنیم.»

داروهایی که در کارآزمایی RECOVEY در انگلیس برای درمان کرونا آزمایش شده‌اند، شامل داروی درمان آرتریت روماتوئید به نام توسیلیزومب، داروی کورتونی دگزامتازون، آنتی‌بیوتیک رایج آزیترومایسین، داروی مسکن آسپیرین و داروهای حاوی آنتی‌بادی مونوکلونال شرکت‌های رجنرون و GSK-Vir بوده‌اند.

کد خبر 652458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha