چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

گروه ورزشی: فرانسه شنبه در بخارست بازی سرنوشت‌سازی در پیش دارد.

شکست غیرمنتظره 3 بر یک مقابل اتریش در اولین بازی مقدماتی جام‌جهانی 2010، دومنک را در لبه پرتگاه قرار داده و ناکامی مقابل رومانی می‌تواند به معنی حکم اخراج او باشد. در آستانه این بازی حساس که هر دو تیم از 2 بازی 3 امتیاز دارند، سئوالاتی در مورد ترکیب اصلی دومنک به‌وجود آمده، به‌ویژه اینکه ویرا و ریبری پس از مصدومیت در یورو 2008، برای اولین بار آماده بازی هستند.

رقابت آبیدال و مکسز در قلب دفاع

آبیدال و مکسز، گزینه‌های دومنک برای بازی در قلب دفاع در کنار گالاس هستند. مکسز در جریان شکست مقابل اتریش،‌ مقصر اصلی شناخته شد و در بازی مقابل صربستان (پیروزی 2 بر یک) آبیدال که به جای او بازی کرد نمایش مطمئنی داشت، هرچند مهاجمین حریف بی‌‌آزار بودند. آمادگی فعلی مدافع بارسا و تجربه‌اش در تیم‌ملی (83 بازی) امتیاز بزرگی برای اوست. علاوه بر این دومنک برای دفاع چپ که پست اصلی آبیدال است، پاتریس اورا و گائل کلیشی، دو بازیکن آماده لیگ‌برتر را در اختیار دارد.

مکسز همچنین ممکن است بهای عصبی بودنش در زمین را هم بپردازد. مدافع رم این هفته در جریان شکست یک برصفر مقابل سیه‌نا به دلیل اعتراض به داور کارت زرد دوم را گرفت و از زمین اخراج شد. او بر روی گل حریف هم مقصر بود و همه اینها کمکی به جلب اعتماد سرمربی تیم‌ملی نمی‌کند.

بازگشت ویرا

تردیدی نیست که ویرا، کاپیتان تیم‌ملی فرانسه به هافبک‌های جوان تیم ترجیح داده خواهد شد. در غیاب او، تولالان و لاسانا  دیارا زوج خط میانی فرانسه بودند. مصدومیت دیارا در جریان پیروزی این هفته (2 بر یک) پورتسموث مقابل استوک سیتی، موجب کنار رفتن یکی از گزینه‌ها شده است.

 ولی در غیر اینصورت هم دومنک قطعاً تولالان با‌تجربه را که در یورو 2008 آماده‌ترین بازیکن فرانسه بود به دیارای جوان ترجیح می‌داد.

نقش ریبری چیست؟

بازگشت ریبری که می‌تواند در سمت راست، مرکز یا سمت چپ خط میانی بازی کند، امتیاز مهمی برای دومنک است، ولی ابهاماتی را هم برای او به‌وجود آورده است. هر چند هافبک بایرن بارها تاکید کرده که می‌‌خواهد همیشه در سمت چپ بازی کند، ولی مصدومیت سیدنی‌گوو ممکن است او  را مجبور به بازی در سمت راست کند.به‌ویژه اینکه یوهان گورکف پس از نمایش خوبش به عنوان هافبک طراح میانی جای خودش را در این نقطه تثبیت کرده و مالودا در این فصل در سمت چپ خط میانی چلسی عملکرد خوبی داشته است.

زوج آنری کیست؟

آرایش 2-4-4 فرانسه در زمین اتریش جواب نداد و بازگشت به آرایش 1-3-2-4 بود که موجب پیروزی مقابل صربستان شد، همان تاکتیکی که به موفقیت فرانسه در جام‌جهانی 2006 انجامید.

در هر کدام از این دو سیستم، حضور آنری (بهترین گلزن تاریخ تیم‌ملی فرانسه با 46 گل) که در دو بازی اخیر بارسا گلزنی کرده حتمی است. ولی این موضوع برای بن‌زما که در بازی‌های اخیر تیم‌ملی نمایش ضعیفی داشته، صدق نمی‌کند. در بازی مقابل صربستان هم خروج او در بین دو نیمه و ورود آنلکا به زمین بود که به فرانسه کمک کرد مقاومت حریف را در هم بشکند.

ولی مهاجم چلسی که روز یکشنبه مقابل استون ویلا، چهارمین گل خود در لیگ‌برتر را به ثمر رساند،‌ فعلاً دچار مصدومیتی عضلانی است. در صورت انتخاب آرایش 1-3-2-4 که با توجه به بازی در زمین رومانی، محتمل‌تر به نظر می‌رسد، گورکف هافبک پنجم تیم خواهد بود و آنری به تنهایی در خط حمله بازی می‌کند. ولی اگر دومنک ریسک بازی با سیستم 2-4-4 را بپذیرد، آنلکا به مهاجم لیون ترجیح داده می‌شود، مگر اینکه او برای بازی آماده نشود.

منبع:خبرگزاری فرانسه، 7 اکتبر 8002

کد خبر 65243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز