نماینده مردم درود و ازنا در مجلس خواستار اجرای تدریجی حذف ارز ترجیحی شد و ارائه پیشنهاداتی چون «کارت خرید نان و ارزاق» را توهین به ملت ایران دانست.

صحن مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین گودرزی در جلسه علنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خطاب به رئیس جمهور گفت: مبارزه با فساد مالی، اداری و اقتصادی - که وعده جدی شما به ملت بوده است - نیازمند اصلاح ساختاری بخش‌های مختلف و تدوین نقشه راهی مشترک و هم‌افزا در سه قوه است. صادقانه باید گفت که فساد پنهان و آشکار در سطوح مختلف؛  پیچیده‌تر از آن است که با اقدامات قضائی و نظارتی معمول قابل مهار باشد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس حذف ارز ترجیحی اقدامی راهبردی برای نجات اقتصاد ایران دانست و تأکید کرد: جامعه ایران در حال حاضر تحمل هیچ تنش اقتصادی جدیدی را ندارد. پس این اقدام مهم را به‌صورت تدریجی باید اجرا کرد؛ چنانکه ارائه پیشنهاداتی چون کارت خرید نان و ارزاق، توهین به هویت، عزت و کرامت یک ملت بزرگ، انقلابی و تاریخ ساز است.

گودرزی با استناد به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار هیئت دولت؛ در شهریور سال جاری گفت: «پیوست عدالت» را سرلوحه برنامه‌های دولت قرار دهند تا پس از این، برخلاف منافع ملی و عدالت توزیعی، عمده صنایع آب‌بر مانند فولاد، در سه استان کویری قرار نگیرند؛ تا حالت مرکز پیرامون موجود در مناطق کشور ادامه نیابد؛ تا احساس تبعیض و محرومیت نسبی سبب قهر بخشی از مردم با صندوق‌های رأی نشده و محرومیت مضاعف بر مناطق پر استعدادی چون استان لرستان و مانند آن تحمیل نشود.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: مجلس و کارکنان شاغل و بازنشسته در انتظار اعلام وصول لایحه اصلاح قانون حقوق و دستمزدها، به عنوان یک اقدام راهبردی دولت انقلابی هستند.

نماینده مردم درود و ازنا از رئیس جمهور خواست تا دستوری دهد ضرورت ضامن را از وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان، حذف کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مجلس در ادامه خطاب به رئیس صدا و سیما، بیان کرد: آقای دکتر جبلی، ضمن تقدیر از تغییرات سازنده‌تان در رسانه ملی، ضرورت توجه به وفاق اجتماعی و همه مؤلفه‌های تشکیل دهنده هویت ملی ایرانیان و بازگشت نخبگان و فرهیختگان به رسانه را گوشزد می‌کنم. انتظار می‌رود با تجمیع شبکه‌های مرتبط و ایجاد شبکه کارآفرینی و اشتغالزایی، هم راستا با نیاز اساسی ملت و دولت، مهار بیکاری را به نهضتی فراگیر و پرشتاب تبدیل کنید.

گودرزی در پایان ضمن اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه، از رئیس جمهور بابت سفر به استان لرستان تقدیر کرد و گفت: سفر حضرتعالی به لرستان و تمرکز مصوبات بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، می‌تواند سرآغاز تغییرات مثبت در این استان محروم باشد. مشروط بر آنکه شخص جنابعالی با نظارت و گزارش‌گیری مرتب و تخصیص منابع مصوب بر اجرایی شدن مصوبات این سفر نظارت کنید.

کد خبر 652219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    8 0
    واقعا به چه روزی افتادیم کارت نان در قرن ۲۱
    • هاشمی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
      0 0
      وقتی رئیس قوه قضائیه بعد از رفتن‏، دفتر دارشون به جرم دزدی دستگیر میشه بدون هیچ نظارت .... پاچه خاری و چاپلوسی جای لیاقت را گرفته
  • ناشناس IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    4 2
    به والله قسم دادن یارانه دردی از مردم دوا نمی کند. بلکه باتزریق نقدینگی هرچند کم واندک در جامعه باعث تورم بسیاذبیشتر در جامعه می شود. خدا لعنت کند آن کسی را که پایهذار این یارانه در کشور گردید ومردم را بذبخت کرد. والا دردوران جنگ که مردم با کوپن کالاهای اساسی خود را تامین می کردن خیلی بهتر وبا آرامش بهتر زندگی می کردند. با این شرایط و اوضاع بحرانی اقتصادی کشور هر گونه تصمیم غیر کارشناسی و بی خردانه همانند بمب اتمی می باشد که در کشور و خانه ها وسفرهای خالی مردم منفجر گردد. دیگر مردم واقعا از این شرایط زندگی خسته و ناامید و سیر شده اند و بزرگترین بلا برای یک مرد شرمندگی و شرمنده شدن پیش زن وبچه هایشان است من خودم دیگر به قدری از این اوضاع اقتصادی کشور خسته وناامید شدم که فقط به مرگ وتا حتی در بیشتر مواقع به خود کشی فکر می کنم. با این شرایط من و تمام این مردم راهی نداریم جز اینکه تقاس این بدبختی هایمان را از دست این مسئولین وسران دزد واختلاس گر کشور را حواله بدهیم به امام حسین و حضرت ابالفضل و همه ائمه اطهار که مامردم ضعیف و مستضعف بخاطر داشتن دین وآیین حسینی قیام کردیم والان کاملا پشیمان
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    3 4
    نظارت و پیگیری بر تکمیل پروژه ها در استان لرستان بایستی توسط نماینده ی درود و ازنا صورت بگیرد و به رئیس جمهور گزارش شود نه اینکه توسط نماینده به رئیس جمهور تکلیف شود
  • محمدولایی بازنشسته IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    6 0
    هرجا دولت ومجلس کم بیارن بازنشسته هارا هست
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    11 5
    خیلی وقته به این ملت توهین شده ملت بیغیرت شدن دیگه