سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

گروه حوادث: رؤیای مردان جوان که قصد داشتند با فروش مجسمه عتیقه قلابی به یک تاجر، میلیون‌ها تومان به جیب بزنند، قبل از رسیدن به محل قرار بر باد رفت

اواخر هفته گذشته زمانی که ماموران پلیس پایتخت در حال گشت‌زنی حوالی اتوبان بعثت بودند به یک پژوی آلبالویی رنگ که 2 سرنشین داشت، مشکوک شدند.

وقتی ماموران قصد متوقف کردن این خودرو را داشتند، سرنشینان آن به محض مشاهده پلیس بر سرعت خودرو افزودند و گریختند اما فرار آنها تنها چند دقیقه به طول انجامید و ماموران موفق شدند در یک عملیات تعقیب و گریز خودروی آنها را متوقف کنند.

با کشف یک مجسمه عتیقه که به طرز ماهرانه‌ای در یک جعبه سیگار بسته‌بندی و در خودرو جاسازی شده بود، متهمان به اداره پلیس انتقال یافتند و در بازجویی‌ها گفتند: این مجسمه قلابی است و مدتی قبل وقتی یکی از دوستان‌مان آن را به ما داد، تصمیم گرفتیم این مجسمه را به‌عنوان شیئی‌ عتیقه به فروش برسانیم.

بنابراین با شناسایی تاجری در شمال کشور با او وارد معامله شدیم و وقتی وی گفت حاضر است پول خوبی بابت مجسمه‌های عتیقه بدهد، قرار شد این مجسمه را به او بفروشیم.

متهمان ادامه دادند: در حالی که تصور می‌کردیم با فروش این مجسمه، پول خوبی به جیب می‌زنیم، با مرد تاجر در یکی از شهرهای شمال کشور قرار گذاشتیم اما زمانی که قصد داشتیم به سر قرار برویم ماموران به ما مشکوک شدند و دستگیر شدیم.

بعد از اعترافات متهمان، در حالی که نظریه کارشناسان سازمان میراث فرهنگی هم حاکی از آن بود که شیء کشف شده از آنها تقلبی و فاقد اصالت تاریخی است، قاضی جامعی - بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه قاچاق کالا و ارز تهران - برای هر دوی آنها قرار قانونی صادر کرد و پرونده در اختیار پلیس قرار گرفت.

کد خبر 65206

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز