دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

گروه حوادث: مرد کلاهبردار زمانی که برای نقد کردن چک مسروقه به بانک رفت، در دام پلیس گرفتار شد

این متهم که دارای سابقه قتل شبه‌عمد و کلاهبرداری است، با وعده گرفتن وام خانه و خودرو، دست به کلاهبرداری میلیونی زده است.

اوایل هفته گذشته، مسئولان یکی از بانک‌های تهران با پلیس تماس گرفتند و مدعی شدند مردی به بانک مراجعه کرده و قصد نقد کردن چکی را دارد که مسروقه اعلام شده است.

با این تماس ماموران کلانتری به سرعت عازم بانک شده و این مرد را بازداشت کردند. این در حالی بود که وی ادعا می‌کرد از مسروقه‌بودن چک‌ اطلاعی نداشته و آن را در یک معامله تحویل گرفته است

وقتی ماموران به استعلام سوابق این مرد پرداختند دریافتند، وی یک سابقه دار کلاهبرداری است که مدتی قبل از زندان آزاد شده است.

در ادامه بررسی‌های پلیسی درباره این متهم، ماموران تعداد زیادی فرم جعلی تقاضای وام خرید خانه و خودرو از متهم کشف کردند که پیدا شدن این مدارک، راز چندین کلاهبرداری را گشود.

متهم که راز خود را افشا شده می‌دید، لب به اعتراف گشود و گفت بعد از آزادی از زندان، نقشه کلاهبرداری میلیونی را طراحی کردم، برای اجرای نقشه‌ام پس از جلب اعتماد طعمه‌هایم، مدعی می‌شدم آشنایانی در بانک‌های مختلف دارم که می‌توانند به سرعت برای آنها وام خرید خانه و خودرو بگیرند.

به این ترتیب بعد از فریب طعمه‌هایم با گرفتن مبالغی بین 1تا 4 میلیون تومان از هر یک از آنان، فرم‌هایی را در اختیارشان قرار می‌دادم تا درخواست وامشان را در آن بنویسند و بعد از گرفتن این فرم‌ها ناپدید می‌شدم.

قاضی رضوانفر – دادیار شعبه 4 دادسرای جنایی تهران- از کسانی که در دام این مرد گرفتار شده‌اند خواست با مراجعه به شعبه 4 دادیاری دادسرای جنایی شکایت خود را مطرح کنند.

وی در ادامه افزود: با دستگیری متهم، تاکنون 20 شاکی در این پرونده شناسایی شده‌اند.

کد خبر 66305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز