شرکت اینتل روز جمعه (امروز) قرار است اعلام کند که ۲۰ میلیارد دلار در یک سایت تولیدی جدید در نزدیکی کلمبوس اوهایو برای توسعه و تولید تراشه‌های نیمه‌هادی پیشرفته سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

اینتل

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده شامل ۳ هزار شغل دائمی در سایت هزار هکتاری در نیو آلبانی اوهایو است. مجله تایم که برای اولین بار این خبر را گزارش کرد گفت، اینتل حداقل دو کارخانه تولید نیمه‌هادی خواهد ساخت.

کاخ سفید پیش‌تر اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌‎جمهوری آمریکا روز جمعه در مورد تلاش‌های دولت این کشور برای افزایش عرضه نیمه‌هادی‌ها، تولید بیشتر در آمریکا و بازسازی زنجیره‌های تامین سخنانی را بیان می‌کند.

پت گلسینگر، مدیر اجرایی اینتل، قرار است روز جمعه با بایدن در کاخ سفید حاضر شود. ۲۰ میلیارد دلار اولیه، نخستین گام است که می‌تواند یک مجتمع ۸ کارخانه‌ای با هزینه ده‌ها میلیارد دلاری باشد.

اینتل از اظهار نظر در مورد برنامه‌های خود خودداری، اما در بیانیه‌ای اعلام کرد که گلسینگر روز جمعه جزئیات «آخرین برنامه‌های این شرکت برای سرمایه‌گذاری در رهبری تولید» را فاش خواهد کرد، زیرا این شرکت «برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای نیمه‌هادی‌های پیشرفته» تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید:

پس از اینکه تولیدکنندگان در سراسر جهان، از خودرو گرفته تا لوازم الکترونیکی مصرفی با کمبود تراشه مواجه شدند، سازندگان تراشه در حال تلاش برای افزایش تولید هستند. اینتل همچنین در تلاش است جایگاه خود را به عنوان سازنده کوچک‌ترین و سریع‌ترین تراشه‌ها از پیشتاز کنونی یعنی TSMC تایوان، پس بگیرد.

کد خبر 651622

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 0
    آفرین تایوان غرب گرا