گروه سیاسی: همان‌طور که پیش‌بینی‌ می‌شد ادامه فعالیت وزیر کشور پس از اذعان وی به جعلی بودن مدرک دکترای افتخاری‌اش و همچنین گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره غیرمعتبربودن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد کردان، با حساسیت ویژه‌ای از سوی نمایندگان مجلس دنبال می‌شود

به گزارش همشهری، هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس که جناح اکثریت مجلس هشتم نیز محسوب می‌شود، اعلام کرد که در جلسه‌ای که صبح روز دوشنبه برگزار خواهد شد، درمورد برخورد با این مسئله تصمیم‌گیری کند اما تا لحظه تنظیم این گزارش، خبری از این نشست و تصمیمات آن منتشر نشد.

یک منبع آگاه هم با بیان اینکه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان دیروز صبح درباره استیضاح وزیر کشور تشکیل جلسه داد، گفت: هنوز نتیجه خاصی حاصل نشده است؛

البته استیضاح منتفی نیست. وی به پایگاه خبری برنا گفت: قرار براین است که خود دولت و  وزیر کشور در این‌باره عکس‌العمل نشان دهند و اگر این مراحل انجام نشد این مسئله از طریق مجلس دنبال شود.

با وجود سکوت  هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان، برخی خبرها از تلاش عده‌ای از نمایندگان برای قانع کردن   رئیس جمهوری درمورد برکناری وزیر کشور حکایت می‌کند؛ دیداری که یکشنبه شب در حاشیه دیدار اعضای فراکسیون مناطق محروم با احمدی‌نژاد انجام شده است.

مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس   با تایید این خبر گفت: نمایندگان مجلس در برخورد با این موضوع سعی کردند به نوعی تصمیم‌گیری را به دولت واگذار کنند و منتظر تصمیم رئیس جمهوری یا شخص کردان باشند.

سیروس برنا به همشهری گفت: مجلس اعلام کرد وظیفه قانونی خود در بررسی مدرک وزیر کشور را انجام داده و گزارش آن مبنی بر مخدوش و مشکوک بودن مدرک دکترای وی و نداشتن مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس را در صحن علنی ارائه کرده است.

وی یادآور شد: به نظر می رسد بهتر این است که شخص کردان ابتکار عمل را به دست بگیرد و از سمت وزارت کشور کناره گیری کند و در صورتی که هیچ اقدامی از جانب وی انجام نشود، رئیس جمهوری در گام بعدی برای تنویر افکار عمومی و برگرداندن فضای اعتماد به دولت تصمیم مناسبی اتخاذ کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهارداشت: اگر این اقدامات انجام نشود مطمئنا مجلس در جلسات آینده دست به اقداماتی خواهد زد که استیضاح از جمله آنهاست.

خبرنگار همشهری کسب اطلاع‌کرد که نمایندگان در نشست صمیمی خود با احمدی‌نژاد، تلاش کردند تا وی را مجاب کنند یا وزیر کشور را قانع کند که استعفا دهد یا خود با وی برخورد کند و اگر رئیس‌جمهوری این اقدامات را پیگیری نکند، نمایندگان مجلس قصد دارند با استیضاح کردان، این موضوع را به شکلی دیگر در مجلس دنبال کنند.

برخی از نمایندگان حاضر در نشست مشترک با رئیس‌جمهوری بر این باورند که این گره می‌بایست به دست دولتی‌ها باز شود و نیازی به اقدام مجلس نیست.

تصمیم کردان

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌‏ ملی و سیاست‌‏خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی نمایندگان مجلس به دنبال استیضاح وزیر کشور هستند، اظهار داشت:بهتر است پیش از آنکه استیضاح علی کردان از سوی نمایندگان پیگیری شود، خود وی با توجه به وضعیت موجود تصمیم بگیرد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل کوثری نماینده تهران، در پاسخ به اینکه این تصمیم دال بر استعفای وی می‌‏تواند باشد یا نه؟

گفت: در شرایط حاضر موضوع مدرک تحصیلی وزیر کشور و اعتراض نسبت به این مسئله تنها به مجلس و نمایندگان آن خلاصه نمی‌‏شود بلکه این مسئله به فضای عمومی جامعه کشیده شده و اغلب مردم با مراجعه به نمایندگان خواستار پیگیری این مسئله می‌‏شوند.

جمع‌آوری امضا

نماینده تهران از آغاز جمع‌آوری امضا برای طرح استیضاح علی کردان وزیر کشور در جلسه علنی امروز خبر داد.

علی مطهری در گفت‌وگو با همشهری، با اعلام این خبر گفت: تعدادی از نمایندگان پیش از این آمادگی امضای طرح استیضاح وزیر کشور را داشتند.

وی یادآور شد: دلیل تاخیر در جمع‌آوری امضا برای این طرح، دادن فرصت به دولت و شخص آقای کردان بود تا خود در اقدامی پیش‌دستانه نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کند.

شکایت از رسانه‌ها

پرونده‌ شکایت علی کردان از جاعلان مدرک تحصیلی‌اش به شعبه سوم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت ارجاع شد.

به گزارش ایسنا، این شکایت جدید علیه کسانی است که مدرک جعلی تحصیلی به وزیر کشور داده اند.

وی با اشاره به شکایت قبلی علی کردان از پایگاه‌های اینترنتی و کسانی که وی را متهم به جعل مدرک تحصیلی‌اش کرده اند، گفت: وی به اتهام نشر اکاذیب از این افراد شکایت کرده است و طبق قانون از لحاظ حقوقی داشتن مدرک جعلی به مفهوم آن نیست که دارنده جاعل است.

دفتر تحکیم وحدت (طیف شیراز) و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا نیز روز گذشته در نامه‌هایی جداگانه خطاب به وزیر کشور و رئیس‌جمهوری، موضوع تحولات اخیر در مورد مدرک تحصیلی کردان را مورد توجه قرار دادند.

تکذیب استعفای کردان

در پی انتشار خبری مبنی بر ارائه استعفای وزیر کشور به مشاور ارشد رئیس‌جمهوری، سیدمجتبی ثمره هاشمی در گفت‌وگو با همشهری ضمن تکذیب این خبر گفت: تاکنون آقای علی کردان استعفایی به بنده ارائه نداده است.

کد خبر 65127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز