پس از گذشت ۱۰ سال از تصویب اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح بزرگراه‌های شهید نواب صفوی و شهید تندگویان و بلاتکلیفی طولانی مدت آن، در نهایت این پروژه ترافیکی صبح شنبه هفته آینده مصادف با ۲ بهمن ماه وارد فاز عملیاتی می‌شود.

نقشه میدان بهمن

همشهری محله - رضا نیکنام:  معاون فنی و عمران شهردار منطقه۱۶ در این باره گفت: «پروژه ساخت تقاطع غیرهمسطح بزرگراه های شهید نواب صفوی و شهید تندگویان با عنایت شهردار تهران در دستورکار قرار گرفته تا شهروندان پس از ۱۰ سال شاهد عملیاتی شدن پروژه ای باشند که نقش و اهمیت فراوانی در بازگشایی گره‌های ترافیکی، تسهیل عبور و مرور خودروها، کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی تردد، کاهش مصرف سوخت و انرژی، حذف دور برگردان های غیر ضروری و کاهش آلودگی هوا در این محدوده باشند».

رضا خرمی شریف، ادامه داد: «اهمیت اجرای این پروژه ترافیکی را می توان در مقیاس فرا منطقه ای تشریح کرد. روزانه چندین هزار سفر از نقاط مختلف شهر تهران در بزرگراه های شهید نواب صفوی و شهید تندگویان انجام می شود. برای نمونه تنها در مسیر جنوب به شمال این بزرگراه ها بیش از ۱۲ هزار سفر انجام می شود که در چنین شرایطی شلوغی، ترافیک و راهبندان دور از انتظار نیست.»

معاون فنی و عمران شهردار منطقه۱۶ درباره جزئیات اجرای این پروژه ترافیکی توضیح داد: «این پروژه درچند سطح عملیاتی می شود. سطح (الف) -مسیر نواب شمال به جنوب و جنوب به شمال در تراز همسطح به طول۱۵۶۹ متر و عرض۲۹متر، سطح(ب) - مسیر میدان بهمن به آزادگان در تراز همسطح و زیرگذر به طول۱۲۸۴ متر و عرض۱۱ متر و طول زیرگذر ۹۷ متر و سطح (ج) - مسیر نواب شمال به شرق در تراز مثبت، ایجاد روگذر(رمپ جهتی) به طول۳۳۰ متر و عرض ۷ متر و ۵۰ سانتی متر و سطح (د) - مسیر آزادگان به میدان بهمن و همسطح کنار گذر به طول۹۱۴ متر و عرض ۹و۱۱ متر.»

 خرمی شریف مدت زمان اجرای پروژه را طبق گفته مشاور و مجری، حدود ۲۰ ماه عنوان کرد و گفت: «با اجرای این پروژه دسترسی ساکنان محله جوادیه به نقاط مختلف شهر بهبود یافته و همچنین شلوغی و گره ترافیکی میدان بهمن برای همیشه بر طرف می شود.»

کد خبر 651255

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha