داریوش حضرت‌قلی‌زاده، پدیده مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور می‌گوید با شکست قهرمان جهان به‌ خودباوری رسیده است.

داریوش حضرت‌قلی‌زاده

به گزارش همشهری‌آنلاین، داریوش حضرت‌قلی‌زاده بدون شک پدیده مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور بود که به میزبانی گرگان برگزار شد. او ۲ گزینه کادر فنی برای حضور در دیدار دوستانه با آمریکا را با نتیجه ضربه فنی و ۱۰ بر صفر شکست داد. حضرت‌قلی‌زاده در لیگ ۳ سال پیش با شکست احمد نبی نفر سوم دنیا اسمش را سر زبان‌ها انداخت ولی کادر فنی هیچ‌گاه به او فرصت خودنمایی نداد تا اینکه امسال در مسابقات قهرمانی کشور تمام رقبایش را با اختلاف شکست داد و صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا شد. با پدیده وزن ۶۱ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشور گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

*برای کسانی که کشتی را به‌شکل تخصصی دنبال نمی‌کنند بگو کشتی را از کجا شروع کردی و چند سال داری؟

اول از همه این را بگویم که اهل استان خراسان شمالی و بچه شیروان هستم. سال ۱۳۷۴ به دنیا آمدم و حدود ۱۵ سال است که کشتی می‌گیرم. پایه کشتی را نزد برادران جعفری یاد گرفتم و بعد از آن زیرنظر آقایان خالق‌زاده و اکبر کریم‌زاده کشتی را ادامه دادم که از کمک‌های همه آنها ممنونم.

*فکر می‌کردی بتوانی در قهرمانی کشور با حضور تمام مدعیان اول شوی؟

حدود ۳ سال پیش بود که در مسابقات لیگ توانستم احمد نبی عنوان‌دار جهان از جمهوری آذربایجان را شکست دهم. همان موقع بود که به ‌خودباوری رسیدم و فهمیدم چیزی از بقیه کشتی‌گیران کم ندارم. از همان موقع تمریناتم را بیشتر و هدفمندتر کردم و در مسابقات سعی کردم درس بگیرم. در مسابقات کشوری تقریبا با همه حریفان اصلی‌ام که حضور داشتند قبلا کشتی گرفته بودم. من برای قهرمانی به این مسابقات رفته بودم‌ و به خانواده‌ام قبل از مسابقات قول داده بودم با مدال طلا به خانه برمی‌گردم. خدا را شکر که شرمنده‌شان نشدم.

*مدعیان اصلی این وزن را که کادر فنی حساب ویژه‌ای روی آنها باز کرده بود خیلی راحت شکست دادی و بدون حرف و حدیث قهرمان شدی.

خواست خدا بود و این نتیجه زحمات خانواده‌ام و تلاشی بود که برای این مسابقات کشیده بودم. همه مدعیان ۶۱ کیلوگرم حضور داشتند و قهرمانی در این مسابقات برایم لذتبخش بود. امیدوارم با دعای خیر مردم و لطف خدا این مدال‌ها تداوم داشته باشد.

*مجید داستان گزینه اول کادر فنی را ۱۰ بر صفر بردی و رمضانپور و باقر یخکشی را هم ضربه فنی کردی. از این ۳ مسابقه برایمان بگو؟

هر ۳ نفری که نام بردی از کشتی‌گیران خوب وزن ۶۱ کیلوگرم هستند ولی من طلای این وزن را می‌خواستم و برای همین هر روز فقط به کسب مدال طلا فکر می‌کردم. به‌خودم می‌گفتم باید ملی‌پوش ایران در مسابقات قهرمانی آسیا باشم.

*خیلی‌ها معتقدند حضرت‌قلی‌زاده کیلوهای زیادی از وزنش کم می‌کند و این برای او در مسابقات دردسر بزرگی خواهد شد. وزن طبیعی بدنت چقدر است؟

این را خودم هم شنیده‌ام ولی واقعیت این است که من خیلی راحت سر وزن می‌رسم. با قانون جدید اصلا نمی‌شود زیاد وزن کم کرد. یک وزن‌کشی صبح مسابقه برگزار می‌شود و یک وزن‌کشی هم روز دوم که هر دو بار باید سر وزن قانونی باشیم. این قانون، امکان وزن کم کردن زیاد را از کشتی‌گیران گرفته است. اگر کسی هم وزن زیادی کم کند قطعا در عملکردش روی تشک تأثیرگذار است. من حدود ۶۵ کیلوگرم هستم و با توجه به شرایط بدنی‌ام که به‌قول کشتی‌گیران آبدار است خیلی راحت وزن کم می‌کنم. با یک نرمش یک کیلو وزن کم می‌کنم و خیلی راحت هم بعد از وزن‌کشی وزنم بالا می‌رود.

*فکر می‌کنی در مسابقات قهرمانی آسیا چه نتیجه‌ای را رقم بزنی؟

تمریناتم را خیلی جدی زیرنظر کادر فنی تیم ملی پیگیری می‌کنم. تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین نتیجه را بگیرم.

کد خبر 651134
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha