بر اساس داده‌های دولتی منتشر شده، شرکت‌های چینی در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۳۴۲.۸ میلیون گوشی هوشمند را برای مصرف‌کنندگان داخلی ارسال کرده‌اند.

موبایل

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این رقم ۱۵.۹ درصد نسبت به سال پیش افزایش داشته است که این نشان از بهبود این بخش از ضربه‌ای که در روزهای اولیه بحران کووید-۱۹ خورده است. با این حال، این رقم پایین‌تر از زمانی است که همه‌گیری وجود نداشت.

بر اساس داده‌های آکادمی اطلاعات و ارتباطات چین (CAICT)، محموله‌های ارسالی در سال ۲۰۲۰ از مرز ۲۹۶ میلیون گذشته بود، اما این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی، بیش از ۳۷۲ میلیون را نشان می‌داد.

ماه گذشته، چین ۳۲.۷ میلیون گوشی هوشمند را در داخل کشور توزیع کرد که ۲۹.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

برندهای تلفن و سایر شرکت‌های سخت‌افزار در سال ۲۰۲۱ برای تامین قطعات با مشکل مواجه شدند، زیرا کمبود تراشه و محدودیت‌های زنجیره تامین اقتصاد جهانی، آنها را به‌شدت تحت فشار قرار داده است.

این مشکلات، چالش‌ها را برای برندهای چینی گوشی‌های هوشمند تشدید کرده است، چرا که در سال‌های اخیر با تاخیر مصرف‌کنندگان در ارتقای گوشی‌های خود به جدیدترین مدل‌ها، رشد آهسته‌ای را پشت سر گذاشته‌اند.

اپل، تنها برند بزرگ خارجی که در بازار داخلی چین رقابت می‌کند تا حد زیادی از این روند در سال ۲۰۲۱ بالاتر است.

بیشتر بخوانید:

در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، این شرکت از چین بزرگ که شامل تایوان و هنگ‌کنگ هم می‌شود، ۸۳ درصد افزایش درآمد نسبت به سال قبل گزارش داده است.

کد خبر 651033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha