سامسونگ الکترونیکس و میکرون تکنولوژی، دو غول تولیدکننده تراشه‌های حافظه در جهان، هشدار دادند که قرنطینه کووید-۱۹ در شهر شیان چین می‌تواند بر پایگاه‌های تولید تراشه آنها در این منطقه تأثیر بگذارد.

شیان

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، میکرون می‌گوید، این قرنطینه می‌تواند منجر به تاخیر در تامین تراشه‌های حافظه DRAM آن شود که به‌طور گسترده در مراکز داده استفاده می‌شود.

سامسونگ الکترونیکس نیز اعلام کرد که به‌طور موقت عملیات در تاسیسات تولیدی خود در شیان را برای تراشه‌های حافظه فلش NAND که برای ذخیره‌سازی داده‌ها در مراکز داده، تلفن‌های هوشمند و سایر ابزارهای فناوری استفاده می‌شود، تعدیل می‌کند.

مقامات چینی در راستای تلاش پکن برای مهار فوری همه‌گیری‌ به محض ظاهر شدن، محدودیت‌های سختی را برای سفر به داخل و خروج از شیان از ۲۳ دسامبر اعمال کرده‌اند.

میکرون در یک پست وبلاگی گفت: «ما از زنجیره تامین جهانی خود از جمله شرکای پیمانکار فرعی برای کمک به خدمات‌رسانی به مشتریان خود برای این محصولات DRAM استفاده می‌کنیم. پیش‌بینی می‌کنیم که این تلاش‌ها به ما امکان می‌دهد بیشتر تقاضای مشتریان خود را برآورده کنیم. با این حال ممکن است با فعال کردن شبکه‌مان تاخیرهای کوتاه‌مدتی وجود داشته باشد.»

بیشتر بخوانید:

طبق گزارش‌ها، سامسونگ دو خط تولید در شیان دارد که محصولات NAND Flash پیشرفته را تولید می‌کند که ۴۲.۵ درصد از کل ظرفیت تولید حافظه فلش NAND و ۱۵.۳ درصد از ظرفیت کلی تولید جهانی را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 646626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha