با وجود مواجهه با شکایت‌های متعدد ضد انحصار و مقررات سختگیرانه در برخی بازارها، اپل امروز ارقام جدیدی را منتشر کرد که نشان‌دهنده رشد رکورد «اپ‌استور» در سال ۲۰۲۱ است.

اپ استور

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از تک‌کرانچ، این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که از زمان راه‌اندازی اپ‌استور اکنون بیش از ۲۶۰ میلیارد دلار به توسعه‌دهندگان برنامه‌ها  پرداخت کرده است.

عددی که از ۲۰۰ میلیارد دلاری که اپل در پایان سال ۲۰۲۰ گزارش کرده بود، بیشتر است و نشان می‌دهد که تنها در سال ۲۰۲۱، اپل در مجموع دست‌کم ۶۰ میلیارد دلار به توسعه‌دهندگان پرداخت کرده است.

برای مقایسه، اپل تا پایان سال ۲۰۱۹ در مجموع ۱۵۵ میلیارد دلار از زمان شروع اپ‌استور به توسعه دهندگان پرداخت کرده است. سال قبل، این رقم حدود ۱۲۰ میلیارد دلار بود. این بدان معناست که پرداخت‌ها به توسعه‌دهندگان از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ میلادی ۳۵ میلیون دلار افزایش یافته است، سپس از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ میلادی ۴۵ میلیارد دلار دیگر افزایش یافته است.

در سال‌های اخیر، اپل ساختار کمیسیون خود را تنظیم کرده است تا کاهش درآمد توسعه‌دهندگان خود را در میان افزایش نظارت بر روی شیوه‌های تجاری اپ‌استور و شکایت‌های قضایی خود،  کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

با راه اندازی برنامه کسب و کار کوچک اپل در نوامبر ۲۰۲۰، این شرکت کمیسیون خود را از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد برای برنامه‌های واجد شرایط (آنهایی که تا یک میلیون دلار در سال درآمد داشتند) کاهش داد.

این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که مشتریان اپ‌استور «بیش از هر زمان دیگری» بین شب کریسمس و شب سال نو در سال ۲۰۲۱ هزینه کرده‌اند که باعث رشد دو رقمی نسبت به سال گذشته شده است.

کد خبر 649391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha