سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
۰ نفر

واتس‌اپ توسط یک آژانس دولتی در ایالات متحده دستور جاسوسی از چندین شهروند خارجی را صادر کرد و این درحالی بودو که آن آژانس حتی مدرکی مبنی بر اینکه کاربران مرتکب جرم شده‌اند، ارائه نکرد.

واتس اپ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سیت آرتی، حکم بازرسی از نوامبر ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده (DEA) به سرویس ارتباطی متعلق به متا (فیسبوک) دستور داده است تا ۷ کاربر را که بنا به گزارش‌ها در چین و ماکائو قرار دارند، زیر نظر بگیرد.

توماس بروستر خبرنگار حریم خصوصی فوربس می‌نویسد، این حکم نشان می‌دهد که DEA هویت هیچ یک از اهداف را نمی‌دانست، اما به واتس‌اپ گفته بود که آدرس‌های IP و شماره‌هایی را که کاربران مورد نظر با آنها ارتباط برقرار می‌کردند و همچنین زمان و نحوه استفاده از برنامه را نظارت کند.

این نظارت بخشی از عملیات تحقیق در مورد واردات مواد افیونی از چین بود. برای دستور نظارت، دولت ایالات متحده فقط باید بیان کند که «اطلاعاتی که احتمالاً به دست می‌آید مربوط به تحقیقات جنایی در حال انجام است که توسط آن آژانس انجام می‌شود.» حکم بازرسی نیازی به هیچ مدرکی دال بر ارتکاب جرم ندارد.

مقامات می‌توانند به دلیل یک قانون ۳۵ ساله، قانون ثبت قلم که از طریق قانون حفظ حریم خصوصی ارتباطات الکترونیکی در سال ۱۹۸۶ تصویب شد، از چنین رویه‌های سهل‌گیرانه‌ای استفاده کنند. جستجوها و توقیفات غیرمنطقی توسط دولت که به این معنی است، هیچ دلیل احتمالی برای انجام این جستجو ارائه نمی‌شود.

فوربس همچنین کشف کرد که واتس‌اپ پیش‌تر به نظارت بر ۴ کاربر در مکزیک دستوراتی را دریافت کرده بود. این موضوع نشان می‌دهد که عملیات نظارتی دولت ایالات متحده بسیار فراتر از مرزهای این کشور است.

این شرکت در پرسش‌های متداول خود می‌گوید: «واتس‌اپ از کاری که سازمان‌های مجری قانون برای حفظ امنیت مردم در سراسر جهان انجام می‌دهند، قدردانی می‌کند» و اضافه می‌کند که «آماده است تا به‌دقت درخواست‌های اجرای قانون را بر اساس قوانین و سیاست‌های قابل اجرا بررسی، تأیید و پاسخ دهد».

یک سند فاش شده از سوی اداره تحقیقات فدرال (FBI) در سال گذشته نشان داد که واتس‌اپ یکی از مایل‌ترین سرویس‌های پیام‌رسان برای ارائه داده‌ها به مقامات آمریکایی است.

بیشتر بخوانید:

در این ماه، ارتش سوئیس واتس‌اپ را به همراه سرویس‌های رقیب مانند سیگنال و تلگرام به دلیل نگرانی‌های مربوط به حفاظت از داده‌ها برای پرسنل خود ممنوع کرد.

کد خبر 650902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha