سومین پویش مردمی آزادی مادران زندانی توسط مناطق ۵ و ۹ با مشارکت خیران و سازمان زندان ها در برج آزادی برگزار می شود.

زندان زنان

همشهری آنلاین- مریم باقرپور: سال ۱۳۹۸ همزمان با ایام فاطمیه پویش آزادسازی مادران زندانی در منطقه ۵ شهرداری تهران با مشارکت سراهای محله به راه افتاد و با برگزاری جشن گلریزیان ۳۵ نفر از مادران زندانی استان تهران، آزاد و به کانون خانواده بازگشتند. در سال ۱۳۹۹ برای دومین سال این پویش مردمی برگزار شد و بیش از ۶۰ مادر آزاد شدند. حالا این پویش به سومین سال خود رسیده است. با این تفاوت که امسال علاوه بر منطقه ۵، تکه نهم پایتخت و بنیاد رودکی در این طرح مشارکت دارند.«مهدی دلبری» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۵ در این باره گفت:« در ۲ پویش گذشته، ۹۶ بانو به کانون گرم خانواده برگشتند و امسال هم این پویش همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه(س)  در برج آزادی برگزار می شود و امیدواریم بتوانیم افراد بیشتری را آزاد کنیم.»

او درباره چگونگی روند آزادسازی زندانیان گفت:« علاوه بر مراسم اصلی که با حضور خیران در برج آزادی برگزار می شود، برای آن دسته از شهروندانی که علاقه مند به مشارکت در این کار خداپسندانه هستند شماره حسابی اعلام شده است. این شماره حساب مربوط به انجمن حمایت از زندانیان شهر ری بوده و این نهاد هر نوع واریزی را به اعلام  می کند. البته همزمان بانوان شناسایی شده و از طرفی مددکاران هم در تلاشند تا بتوانند با شاکیان و طلبکاران رایزنی کنند تابتوانند افرادی تحت پویش قرار گیرند.»

در دوره های گذشته بین خیران از کودکی با ۱۰ هزار تومان از پول قلکش تا فردی با مبلغ اهدایی ۲۵۰ میلیون تومانی دیده می شد. دلبری با تاکید بر اینکه در این کار خداپسندانه همه می توانند مشارکت داشته باشند افزود:« با همان ۱۰ هزارتومان ها در سال اول توانستیم تعدادی از زنان را آزاد کنیم و امیدواریم امسال هم با توجه به گسترش این طرح افراد بیشتری آزاد شوند.»

علاقه مندان به مشارکت می توانند مبالغ اهدایی خود را به شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۴۷۸۲۸۲۵ واریز کنند.  

آزادی مادران زندانی در برج سپید پایتخت

کد خبر 650724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha