مراسم اعطای جوایز بهترین‌های سال ۲۰۲۱ فیفا در زوریخ فردا برگزار می شود.

فیفا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  اسپوتنیک این مراسم بار دیگر مثل مراسم توپ طلای ۲۰۲۱؛ شاهد دوئل بین لئو مسی آرژانتینی و روبرت لواندوفسکی لهستانی خواهد بود که به همراه محمد صلاح مصری (لیورپول) آرزوی دریافت جایزه بهترین فوتبالیست سال را دارند.  

مراسم بهترین‌های ۲۰۲۱ در مقر فیفا  توسط رشمین چاودری روزنامه‌نگار و جرمین جناس فوتبالیست سابق اجرا خواهد شد.
لواندوفسکی که سال رویایی را با بایرن سپری کرد؛ در آرزوی کسب دومین جایزه متوالی خود است. او با تیم آلمانی عناوین بوندسلیگا و سوپرکاپ آلمان را کسب کرده و نیز موفق به به ثمر رساندن ۶۹ گل در طول یک سال تقویمی (۲۰۲۱) شد و توانست از رکورد تاریخی ۴۱ گل "گرد مولر" عبور کند.
مسی که چند هفته پیش هفتمین توپ طلای خود را به دست آورد، می‌تواند بار دیگر جایز بهترین بازیکن سال را بگیرد، جایزه‌ای که او در سال ۲۰۱۹ به دست آورد.
او در ۲۰۲۱ مهم‌ترین قهرمانی دوران حرفه‌ای اش که همانا کوپا آمریکا است را در تابستان گذشته  به دست آورد.
با این حال، در تیم جدیدش پاری سن‌ژرمن، او هنوز مانند بارسلونا ندرخشیده، جایی که در سال ۲۰۲۱ رکورد های جذاب‌تری به ثبت رساند. او با ۲۵ گل برای بارسلونا بهترین گلزن لالیگای اسپانیا شد.
محمد صلاح که در جام ملت‌های آفریقا در کامرون بازی می‌کند، با لیورپول عناوین قهرمانی به دست نیاورد اما در سطح انفرادی با باشگاه‌اش سوم شد، در جام اتحادیه به دور چهارم رسید و نیز تا مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید. در مجموع، این بازیکن که در برترین‌های ۲۰۱۸ سوم شد، در یک سال تقویمی ۳۹ گل به ثمر رساند.

دوئل مسی و لواندوفسکی در مراسم گالا | مهدی طارمی در یک قدمی جایزه ویژه

بهترین بازیکن زنان 
در رده زنان، الکسیا پوتلاس هافبک بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، پیش از رقبای‌اش جنی هرموسو و سام کر به عنوان محبوب‌ترین گزینه برای کسب این جایزه شناخته می‌شود.
پوتلاس، هرموسو و کر آخرین رده بندی توپ طلای ۲۰۲۱ بودند.
این بازیکن کاتالانی اولین اسپانیایی خواهد بود که پس از لوئیس سوارز در سال ۱۹۶۰ این جایزه را دریافت خواهد کرد.
او بارسلونا را به رهبری لوئیس کورتس برای دستیابی به سه گانه تاریخی لیگ، لیگ قهرمانان و جام حذفی رهبری کرد.

نامزدهای برترین مربیان سال
پپ گواردیولا اسپانیایی (سرمربی منچستر سیتی) قهرمان لیگ برتر، توماس توخل آلمانی که چلسی را به لیگ قهرمانان اروپا هدایت کرد و روبرتو مانچینی که ایتالیا را برای کسب عنوان قهرمانی اروپا رهنمایی کرد، مدعیان جایزه بهترین مربی سال هستند.
جایزه بهترین مربی تیم مردان که در دو دوره قبلی توسط یورگن کلوپ آلمانی (لیورپول) در سال ۲۰۱۹ کسب شده بود.

نامزدهای برترین دروازه بانان سال جهان
برای جایزه بهترین دروازه‌بان؛ جیانلوئیجی دوناروما ایتالیایی (پاریسن‌جرمن)، ادوارد مندی سنگالی (چلسی) و مانوئل نویر (بایرن مونیخ) کاندیدا هستند.
در رده زنان، کاترین برگر آلمانی (چلسی)، کریستین اندلر شیلیایی (المپیک لیون) و استفانی لین ماری لابه کانادایی (پاریسن‌جرمن) ‌برای همین جایزه مبارزه خواهند کرد.

رویای طارمی محقق می شود؟
علاوه بر این، برای دریافت جایزه پوشکاش برای بهترین گل سال؛ اریک لاملا آرژانتینی برای گلش به تاتنهام مقابل آرسنال در لیگ برتر)؛ پاتریک شیک (گل برای جمهوری چک برابر اسکاتلند جام ملت‌های اروپا) و مهدی طارمی از ایران (برای گل به پورتو مقابل چلسی در لیگ قهرمانان اروپا) نامزد هستند.

دوئل مسی و لواندوفسکی در مراسم گالا | مهدی طارمی در یک قدمی جایزه ویژه

نامزدهای دریافت جایزه بازی جوانمردانه
نامزدهای دریافت جایزه بازی جوانمردانه، تیم ملی دانمارک، تیم پزشکی و کادر مربیگری آن، به دلیل واکنش آنها پس از ایست قلبی کریستین اریکسن در بازی مقابل فنلاند در مسابقات قهرمانی  ملت های اروپا همراه با کلودیو رانیری سرمربی ایتالیایی؛ و اسکات براون بازیکن اسکاتلندی هستند.

کد خبر 650517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha