شهردار تهران با بیان اینکه بخشی از مجوزهای ساخت و ساز مربوط به مجوزهایی است که در دوره‌های گذشته صادر شده است، گفت: با هر ساخت و ساز غیرمجاز برخورد خواهد شد. مجموعه شهرداری مبتنی بر قواعد و چارچوب‌هایی که دارد، پروانه‌ صادر می‌کند، بنابراین کاملا واضح است که با ساخت و ساز غیرقانونی سر سازگاری ندارد و در همه موارد غیرمجازی که رخ می‌دهد جدی هستیم.

زاكاني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازپایگاه خبری شهر، علیرضا زاکانی امروز یکشنبه ۲۶ دی در حاشیه نشست علنی شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران درباره طرح رصد، گفت: این طرح مکمل طرح‌های شهرداری است و جدا نیست.

به گفته او، کار بسیار ارزشمندی که در کمیسیون برنامه و بودجه با همت همه اعضای شورای شهر انجام شده، امکانی است برای آنکه بتوان دغدغه‌های متن جامعه را از قاعده هرم اجتماعی درک کرد تا نیازها و پروژه‌های محلات شناسایی شود.

شهردار تهران، یکی از ویژگی‌های طرح رصد را متدولوژی و روش بندی دقیق آن عنوان کرد و توضیح داد: در این طرح هم پیشران داشتند و هم اعضای شورای شهر به همراه مسئولان مناطق شهرداری و بخش برنامه‌ریزی مناطق مسایل و پروژه‌های محله‌ها را پالایش ‌کردند. در نهایت هم به یک لیست رسیدند که یک هزار و ۱۴۱ طرح موضعی در ۲۲منطقه شناسایی شد.

زاکانی با بیان اینکه پرداختن به مسایل و چالش‌های شناسایی شده یک رفاه عمومی ایجاد می‌کند، گفت: طرح رصد یک کار مشترکی است و در کنار این طرح، پنجشنبه‌ها در پویش «قرار خدمت»، موضعی در حوزه شهرداری دنبال می‌شود و پیوستگی را با طرح رصد برقرار می‌کند، درواقع منشاءها کاملا مشترک است.

او ادامه داد: در این رابطه دو گونه عمل می‌کنیم، نخست گونه‌ایست که فهم نیازهای متن جامعه به معنی آنچه که در زبان دغدغه مردم است و در محلات آن را می‌توان درک کرد را فهم کنیم که «قرار خدمت» و طرح رصد از این جنس است، بخش دیگری هم موضوعات کلی تهران است که مربوط به کلان‌پروژه‌هاست و هر کدام جای خودش را دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه در بودجه سال آینده، ۲ هزار و ۱۰۰میلیارد تومان برای طرح‌های محله‌ای درنظر گرفته شده است، افزود: روز سه‌شنبه توضیحات بیشتر به شورای شهر و شهروندان ارائه می شود، اما طرح رصد در کنار سایر برنامه‌های شهرداری، فرصت طلایی و یک هم‌آفرینی برای ماست.

زاکانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ساخت و ساز در منطقه ۲۲ در کنار باغ گیاه‌شناسی هم توضیح داد: با هر ساخت و ساز غیرمجاز برخورد خواهد شد. مجموعه شهرداری مبتنی بر قواعد و چارچوب‌هایی که دارد، پروانه‌ صادر می‌کند. بنابراین کاملا واضح است که با ساخت و ساز غیرقانونی سر سازگاری ندارد و در همه موارد غیرمجازی که رخ می‌دهد جدی هستیم.

به گفته او بخشی از مجوزهای ساخت و ساز مربوط به مجوزهایی است که در دوره‌های گذشته صادر شده و در دوره کنونی هنوز از سوی کمیسیون ماده پنج مجوزی داده نشده و این میراثی است که به ما رسیده است. روزگذشته هم مطرح شد که از این جنس موارد در منطقه ۲۲ وجود دارد و نیاز به کار زیرساختی و توسعه زیرساخت‌ها دارد. برای حل مشکلات زیرساخت و کمبود سرانه این منطقه هدف‌گذاری انجام شده است اما اگر ساخت و سازی هم است، مجوزهایی بوده که از قبل صادر شده است.

کد خبر 650511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha