نوواک جوکوویچ، مرد اول تنیس جهان پس از اینکه یک دادگاه فدرال استرالیا تقاضایش را برای اعاده ویزایش رد کرد، از این کشور اخراج شد و از شرکت در مسابقات اوپن استرالیا بازماند.

Novak Djokovic

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این تنیس‌باز اهل صربستان، پس از این که دادگاه تقاضای او برای دادخواست او بر ضد تصمیم وزیر مهاجرت استرالیا برای لغو ویزایش را رد کرد، در ملبورن در حال سوار شدن به هواپیمای شرکت امارات به مقصد دبی مشاهده شد. این هواپیما اندکی بعد از ساعت ۱۰.۳۰ بعدازظهر به وقت محلی به پرواز درآمد.

آلکس هاوک، وزیر مهاجرت استرالیا روز جمعه ویزای جوکوویچ را بر این اساس لغو کرد که حضور او که واکسن کرونا نزده است، ممکن است باعث «ناآرامی داخلی» شود»، چرا که «الهام‌بخش احساسات ضدواکسیناسیون» در این کشور شده است. جیمز آلسوپ، قاضی ارشد روز یکشنبه اعلام کرد که این دادگاه به ا جماع تقاضای جوکوویچ را رد کرده است و هزینه‌های دادرسی را باید این ستاره تنیس بپردازد.

با این تصمیم دادگاه، آرزوی جوکوویچ برای دهمین قهرمانی در مسابقات اوپن استرالیا و رسیدن به بیست‌ویکمین عنوان گرند اسلم ناکام می‌ماند.

جوکوویچ در بیانیه‌ای در واکنش به این حکم گفت که از این تصمیم دادگاه «بسیار نومید شده است» و  پذیرفت که دیگر «نمی‌تواند در استرالیا بماند و در مسابقات اوپن استرالیا شرکت کند.»

جوکوویچ در این بیانیه گفت که حکم دادگاه احترام می‌گذارد و با مقامات مربوط برای خروج از استرالیا همکاری خواهد کرد. او همچنین برای بازیکنان، مقامات مسابقات، کارکنان، داوطلبان و طرفداران آرزوی موفقیت کرد.

نخست‌وزیر صربستان، روز یکشنبه از این تصمیم در لغو کردن ویزای جوکوویچ انتقاد کرد و آن را «شرم‌آور» نامید.

آنا برنابیچ در بلگراد به خبرنگاران گفت: «به نظر من تصمیم دادگاه شرم‌آور است..برای من غیرقابل‌باور است که دادگاه‌ها فقط به فاصله چند روز دو حکم کاملا متناقض صادر کنند.»

قبلا یک دادگاه دیگر پس از شکایت جوکوویچ حکم به اعاده ویزای او داده بود.

تصمیم وزیر مهاجرت استرالیا برای لغو ویزای ورود یک فرد به این کشور با ممنوعیت ورود سه‌ساله او به این کشور همراه می‌شود، مگر در مواردی که شرایط قانع‌کننده‌ای بر اساس انسان‌دوستی یا منافع ملی استرالیا وجود داشته باشد.

جوکوویچ بعدازظهر ۵ ژانویه وارد استرالیا شد. او تصور می‌کرد ویزایی که در ۱۸ نوامبر برای او صادر شده بود و استثنای پزشکی تاییدشده بوسیله فدراسیون تنیس استرالیا و هیات کارشناسی دولت محلی ایالت ویکتوریا که به خاطر ابتلای اخیر به کرونا به او اجازه واکسینه نبودن می‌داد، برای ورودش به استرالیا کافی است.

اما ویزای جوکوویچ چند ساعت پس از ورود او به فرودگاه شهر ملبورن مرکز ایالت ویکتوریا بوسیله نیروهای مرزیانی استرالیا لغو شد و او را به یک هتل محل بازداشت پناهجویان فرستادند.

یک قاضی دادگاه فدرال ناحیه‌ای روز دوشنبه ویزای جوکوویچ را بر این اساس که نیروهای مرزیانی به او وقت کافی در فرودگاه نداده‌اند تا موضوع استثنای پزشکی‌اش را توضیح دهد، اعاده کرد.

اما وزیر مهاجرت استرالیا روز جمعه دوباره ویزای او را بر اساس این دلیل جدید که حضور او ممکن است «سلامت و نظم» را به خطر بیندازد، دوباره لغو کرد

کد خبر 650490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Bb RU ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    0 0
    آقا به این می گویند قانون دمت گرم