متهم در پاسخ به این سوال قاضی بابایی مبنی بر اینکه هیچ کدام از اقاریر خودتان را قبول ندارید گفت: هیچ کدام را قبول ندارم. اینکه گفته می‌شود من کارتن کارتن پول به عنوان رشوه دریافت و آن را از شهرداری خارج کرده‌ام درست نیست.

دادگاه شهرداری شهریار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از قوه قضاییه، قاضی بابایی خطاب به متهمان پرونده شهرداری شهریار متذکر شد: آنچه موجب تخفیف مجازات خواهد بود حقیقت گویی متهمین است و افرادی که حقیقت را بیان کنند از شرایط تخفیف مجازات برخوردار خواهند بود.

قاضی بابایی در ابتدای این جلسه دادگاه خطاب به ۳۶ متهم این پرونده مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین‌دادرسی کیفری را متذکر شد و از وکیل متهم ردیف اول این پرونده خواست در جایگاه قرار بگیرد.

میثم جوکار وکیل مدافع احسان درخشانی‌نصب متهم ردیف اول این پرونده در جایگاه قرار گرفت و گفت: ایرادات فراوانی در کیفرخواست وجود دارد و اعداد کیفرخواست با یکدیگر هم‌خوانی ندارد.

وی مدعی شد اعترافات و اقرارهای موکلش تحت فشار بوده است.

این وکیل ادامه داد: اینکه گفته می‌شود موکلم از دیگر شهرداران مناطق شهریار رشوه دریافت کرده است درست نیست و هیچ نوع مدرکی دال بر اینکه چنین موردی اتفاق افتاده باشد وجود ندارد.

وکیل متهم ردیف اول پرونده اضافه کرد: مبالغی که تحت عنوان هبه از سوی شهروندان به شهرداری داده شده است یک ریال از این مبالغ به حساب موکل اینجانب واریز نشده است و صرفاً این پول‌ها برای هزینه موارد خاص و با هدف کمک به دیگران هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هیچ جعلی توسط موکلم صورت نگرفته است، گفت: اینکه گفته می‌شود وی برخی مدارک را جعل کرده است درست نیست و هیچ جعلی از ناحیه موکل اینجانب صورت نگرفته است.

دریافت کارتن کارتن پول به عنوان رشوه را قبول ندارم | اگر موکلم پولی دریافت کرده برای شهرداری بوده نه خودش!

وکیل متهم ردیف اول پرونده با اشاره به اینکه اقداماتی که موکلم انجام داده است همه در راستای حقوق شهروندی بوده است، اضافه کرد: موکل اینجانب هیچ اقدام غیرقانونی انجام نداده است.

دادگاه قاضی بابایی خطاب به متهمان این پروند متذکر شد: آنچه موجب تخفیف مجازات خواهد بود حقیقت گویی متهمین است و افرادی که حقیقت را بیان کنند از شرایط تخفیف مجازات برخوردار خواهند بود.

در ادامه این جلسه ابوالفضل خورشیدی فر متهم ردیف دوم پرونده در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.

وی ضمن رد اتهامات گفت: اینجانب ۲۰ سال در شهرداری مشغول به خدمت بوده‌ام، اعدادی که در کیفرخواست آمده درست نیست و به این اعداد اعتراض دارم.

متهم در پاسخ به این سوال قاضی بابایی مبنی بر اینکه هیچ کدام از اقاریر خودتان را قبول ندارید گفت: هیچ کدام را قبول ندارم. اینکه گفته می‌شود من کارتن کارتن پول به عنوان رشوه دریافت و آن را از شهرداری خارج کرده‌ام درست نیست.

متهم همچنین در ادامه اظهارات خود به سوالات قاضی درباره گزارش سازمان بازرسی پاسخ داد و مدعی شد هر چه انجام شده است بر اساس رویه بوده است.

دریافت کارتن کارتن پول به عنوان رشوه را قبول ندارم | اگر موکلم پولی دریافت کرده برای شهرداری بوده نه خودش!

خورشیدی فر، وکیل متهم ردیف دوم نیز در دفاع از موکل خود گفت: در کیفرخواست هیچ ارتباطی بین مرتشی‌ها عنوان نشده است و هیچ ارتباطی بین مدیر مناطق و عضو شورای شهر وجود نداشته است.

وی ادامه داد: شبکه ارتشا وجود نداشته است و هیچ شبکه‌ای شکل نگرفته است. مرسوم است که برخی از شهروندان به شهرداری هبه می‌دهند، اگر موکلم موردی دریافت کرده است برای خودش نبوده بلکه برای شهرداری بوده است.

وی اضافه کرد: اگر موکلم کارتن کارتن پول می‌گرفته چرا گزارشی علیه آن نشده است. این موضوع صحت ندارد و مشارکت ارتشا از سوی موکل من صورت نگرفته است.

وی افزود: در کیفرخواست آمده است که موکلم ۵ عدد سکه رشوه گرفته است. آن ۵ سکه رشوه کجاست، چرا وجود خارجی ندارد. به نظر من تحقیقات نقص دارد.

دریافت کارتن کارتن پول به عنوان رشوه را قبول ندارم | اگر موکلم پولی دریافت کرده برای شهرداری بوده نه خودش!

در ادامه جلسه دادگاه رحیم اسدی متهم ردیف سوم این پرونده در جایگاه قرار گرفت و گفت: اتهامات مطرح شده در کیفرخواست را قبول ندارم. در بازجویی‌ها نیز گفته ام که اتهامات را قبول ندارم. اینجانب نه اطلاعی از تشکیل شبکه داشته‌ام و در هیچ جلسه‌ای درباره این موضوع شرکت کرده ام. جمع مبالغ کیفرخواست نیز بایکدیگر همخوانی ندارد.

وی مدعی شد: من هیچگاه رشوه نگرفته‌ام. هیچ تغییر کاربری یا ساخت در حریم در زمان مدیریت من در اندیشه شهریار صورت نگرفته است.

این متهم اضافه کرد: چرا با کسانی که گفته می‌شود به من رشوه داده‌اند مواجهه حضوری صورت نمی‌گیرد. من از دادگاه می‌خواهم که با افرادی که گفته می‌شود من از آن‌ها رشوه گرفته‌ام مواجهه حضوری برقرار کند.

دریافت کارتن کارتن پول به عنوان رشوه را قبول ندارم | اگر موکلم پولی دریافت کرده برای شهرداری بوده نه خودش!

در ادامه جلسه دادگاه جلیل موسوی وکیل این متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: اعداد کیفرخواست باهم همخوانی ندارد با توجه به این که در کیفرخواست آمده است در دو سال ۹۷ و ۹۸ تخلفاتی از سوی موکلم صورت گرفته است از دادگاه تقاضا دارم تمام حساب‌های بانکی موکلم و خانواده‌اش بررسی شود.

وی با بیان اینکه کیفرخواست دارای نقص‌هایی است افزود: اگر کسی رشوه داده است باید از آن فرد تحقیق به عمل آید. در این کیفرخواست افرادی منع تعقیب خورده اند از دادگاه می‌خواهم که از آن‌ها تحقیقات به عمل بیایید.

در پایان این جلسه رسیدگی قاضی بابایی جلسه بعدی دادگاه را چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ اعلام کرد.

کد خبر 650489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    22 1
    وقتی یه شهردار اینقدر بدزده بدو بقیه خیلی بیشتر از این دزدیدن به جای اینکه بگیم مرگ بر امریکا باید بگید مرگ بر مفسد ودزد
  • حمیدرضا شیبانی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    16 1
    این باند اجازه ورود هیچ پیمانکاری را به غیر از افراد سفارشی خودشان نمیدادند . بارها مراجعه کردم شهرداری ... و ... برای کار .یه آبدارچی گفت نمیزارند کار کنی . مگر با اینها شریک شوی . کار و سرمایه از تو .قرارداد از اونها.نصف نصف .
    • حسین IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      9 0
      چرا دزدها را اعدام نميکنيد که این همه دزد در سازمان ها وجود دارد اگه هرکسی که‌ از بیت‌المال دزدی کنه بالای پنجاه میلیون تومان باشه اعدام بشه کسی دزدی نمیکنه اين همه دزد از کجا میان چرا تمومی نداره لعنتیها
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      12 0
      وسط دعوا نرخ تعیین نکن ۵۰ میلیون و ۱ میلیون و ۱۰۰ میلیارد نداره ، دزد دزده از تخم مرغ دزدی به شتر دزدی میرسن الان ببین او بالایها چقدر خوردن و بردن
  • ناصر IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    16 0
    هییییی اینا هم دارن زندگی میکنن ما هم .....لعنت به این زندگی ... خداوکیلی حال ادم بد میشه از زنده بودن خودش
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    14 0
    خدا لعنتشون کنه مفت خورای دزد
  • AE ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    10 1
    لطفا گردن چهار تا از این دزدها را بزنید بالاخره درس عبرتی میشه برای دیگر دزدها
  • شهیاد IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    17 1
    ازکی تا حالا شهردار بجای واریز وجه به حساب شهرداری پول نقد جایگزین میکنه؟
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    14 0
    این همه درس بخوان آخرش بشووکیل دزدها!
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      3 0
      احسن برشما
  • علی‌حسینی IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    15 0
    امثال‌اینها‌‌هستند‌‌‌پدر‌مردم‌را‌درآوردم همشون‌یک‌باند‌هستند...
  • عدالت IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    23 0
    تمام باغ های شهریار نابود شده وباید تمام ویلاها تخریب بشود .از جهاد گرفته ، شورا ، دهیاری و شهرداری همه با هم در این وضعیت شریک هستند .جاعلان سند در شهریار راحت اقدام به جعل سند میکنند و هیچ مقامی پیگیر نیست
  • علی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    7 5
    آقا چرا تهمت میزنید و الکی شلوغش میکنین، اون پولهای بی زبون، هبه بوده نه رشوه!!! حالا برید و به درگاه خداوند توبه کنید...
  • سیدجوادکلانتر IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    13 1
    ساختمان ساختن انقد مخارج داره که آدم پولی اضاف نمی آوره .از روی اجبار مجبور میشه پولی بده به شهر داری تابتونه کار خودش را تمام کنه.این بساط جمع شدنی نیست.
  • رضا IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    1 6
    در این پرونده گویا تشریفات دادرسی کاملا نیامده است و برخی وکلا و متهمین که نقص تحقیقات عنوان میکنند راست است... زیرا اگر شاهدین گفته اند سکه داده اند باید فیزیک سکه ضمیمه پرونده باشد و کسی که آنرا رشوه داده است مشخص باشد و همچنین متهم باید از نحوه رشوه با اطلاع باشد که این امر هم ایراد قانونی دارد ...متاسفانه دادرسی ها در نظام قضایی ایران بدون دقت و با اعمال کاری صورت مپذیرد و بیشتر با سلیقه قاضی پیش میرود و علمی نیست
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    2 3
    تازه این یه شهردار دست چندم هست ببین اون بالایی ها چقدر میبرن
  • عبدالله IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    8 0
    الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم. مطمئنا همه برائت گرفته و کاشفین بیچاره خواهند شد چنین بوده و چنین خواهد بود
  • احمد IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    12 0
    چرا باید در کشوری مثل ایران که حکومت اسلام دارد این همه دزدی بشه چرا رنج و سختی رو باید مردم تحمل کنن ولی مسولین فکر جیب و صندلی خودشان هستن چرا قوه قضایی یک دزد که از روی بیکاری و پرکردن شکم زن و بچهاش دست به این کار میزنه رو اشد مجازات تعیین میکنه ولی مسولی که اختلاس ملیاردی میکنه با چند سال حبس پرونده رو میبندن چرا مدیران اختلاس گر و رشوه خور را اعدام نمیکنن تا عبرتی برای دیگران باشد
  • احمد IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    34 0
    در کشور چین هیچ فرقی نمیکنه کی باشی و در چه سمتی باشی دزدی از مال کشور یا رشوه گیری اعدام مسولین قضایه ما هم با چند نفر این گونه برخورد کنن دیگه کسی جرات نمیکنه این کارها رو انجام بده
  • شهرام IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    17 0
    اعدام کنید این آشغالها رو
  • محمدعلی کیانی IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    اگه من بجای قاضی باشم هر حکمی برای متهم صادر کنم سه برابرش را برای وکیل متهم صادر می کنم خدا وکیلی چه کاریه هرکس هر غلطی دوست داره می کنه بعدش یه وکیل مثل خودش گیر میاره میاد ازش دفاع می کنه وکیلی که از دزد دفاع کنه خودش هم دزده قوه قضاییه باید پروانه این وکلای دزد پرور را باطل کنه
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    هه هه هه .. هدیه ی شهروندان به شهرداری لامصب یه بهانه‌ی بهتر میاوردی ،هدیه ی مردم به شهرداری آخه!!!؟ یادم دوران راهنمایی ناظم مدرسه اونایی که دیروز غیبت کرده بودند رو برد دفتر و ازشون علت غیبت می پرسید بعد یکی از بچه ها گفت آقا دیروز محلمون منفجر شده بود نتونستم بیام بعد ناظم خندید و گفت لامصب یه بهانه‌ی بهتر جور میکردی
  • جانباز IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    حسابباجناق وحساب فامیلهای سببی ونسبی راچک کنید دزد دزد است ببینید چقدر وچند درصد از مبالغ تبره شده بابت حق الزحمه به وکلا میرسد .مرگ بردزد مرگ بردزد
  • منوچهر IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    دوست دارم مثل مامورحاکم بزرگ یه شمشیر بگیرم دستم بعدبه حکم آقام امام خامنه ای گردن این دزدها رابزنم وهیچکس هم نتونه جلو منو بگیره یعنی میشه روزی واقعیت پیدا کنه؟