یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

ترامپ گفت: من معتقدم سال ۲۰۲۴ سال مهمی خواهد بود، اما امسال سالی است که ما مجلس نمایندگان، سنا و البته آمریکا را پس خواهیم گرفت. این بسیار مهم است؛ سال ۲۰۲۴ ما کاخ سفید را پس خواهیم گرفت.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ در اولین گردهمایی هوادارانش در سال ۲۰۲۲  در فلورانس آریزونا، با انتقاد از جو بایدن، سیاست‌های او را در مقابله  با روسیه و چین و هجوم مهاجران غیرقانونی به آمریکا شکست خورده توصیف کرد.

ترامپ گفت: «حضور جمعیت کنونی، گفته‌های من را تایید می‌کند، مردم تشنه حقیقت هستند. آن‌ها می‌خواهند کشورشان به قدرت قبل بازگردد. ما همیشه به کشور زیبایی فکر می‌کردیم که انتخابات عادلانه‌ای داشت و اکنون به دلایل زیادی در سراسر جهان مسخره می‌شویم. ما هرگز با بی‌احترامی از سوی دیگر کشورها رو به رو نبودیم.»

به گفته رئیس جمهور سابق آمریکا در زمان او، واشنگتن هیچ مشکلی با روسیه و اوکراین یا تایوان و رئیس جمهور چین نداشت. اما حالا پوتین نه تنها اوکراین را تهدید می‌کند، بلکه ادعا دارد که به کوبا و ونزوئلا می‌رود، این بی‌احترامی به آمریکاست. چین دست به اقداماتی می‌زنند که  یک سال پیش هرگز جرات انجام آن را نداشت. 

ترامپ گفت: «من معتقدم که سال ۲۰۲۴ سال مهمی خواهد بود، اما امسال سالی است که ما مجلس نمایندگان، سنا و البته آمریکا را پس خواهیم گرفت. این بسیار مهم است؛ در سال ۲۰۲۴ ما کاخ سفید را پس خواهیم گرفت.»

رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر تاکید کرد که در انتخابات قبلی تقلب صورت گرفته و شواهد آن در همه جا وجود دارد اما  رسانه‌های خبری جعلی آن را غیر مستند می‌دانند. 

آمریکا تنها در یک سال گذشته با مشکلات و ویرانی بیشتری نسبت به پنج سال قبل رو به رو بوده است. قیمت بنزین ۵۰ درصد افزایش یافته و قفسه‌های خواربارفروشی‌ها خالی هستند. از سال ۲۰۲۰ به بعد، افزایش شدید هزینه‌های مصرف‌کننده و کمبود نیروی کار مرتبط با همه‌گیری کرونا تا حد زیادی عامل ایجاد فشار صعودی بر قیمت‌ها و دست و پنجه نرم کردن کسب‌وکارها با کمبود کالا بوده است.

گفته می‌شود دلیل اصلی این تورم بی سابقه در آمریکا افزایش قیمت نفت و فرآورده‌های سوختی در بازارهای جهانی است، اما جمهوری خواهان می‌گویند تورم زیاد این روزها در آمریکا ناشی از برنامه‌ها و سیاست‌های هزینه بر بایدن در این کشور است.

بر اساس نظرسنجی اخیر شبکه «ای بی سی نیوز»، ۶۹ درصد آمریکایی‌ها از مدیریت دولت بایدن در زمینه‌ی مهار تورم ناراضی هستند و با سیاست‌های دولت او در این زمینه مخالفند.

کد خبر 650395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    0 5
    شتر در خواب بیند پنبه دانه .....