در بحبوحه گزارش‌هایی از تنش‌های مداوم، نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، فاصله خود را با دونالد ترامپ در رقابت بر سر نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری آینده، کم کرده است.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیوزویک، در حالی که ترامپ هنوز گزینه اصلی برای برنده شدن در نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ است، دیسانتیس تا حدودی از حمله به رئیس‌جمهوری پیشین عقب‌نشینی کرده است.

بر اساس نظرسنجی Ipsos Mori که در اواسط دسامبر انجام شد، بیش از نیمی از جمهوری‌خواهان (۵۴ درصد) می‌گویند که از ترامپ به‌عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری حمایت می‌کنند و دیسانتیس با تنها ۱۱ درصد در رتبه دوم قرار دارد که در مجموع ۴۳ درصد کمتر است. با این حال، دو نظرسنجی اخیر نشان داد که وضعیت دیسانتیس اندکی در حال بهبود است.

نظرسنجی YouGov که بین ۱۴ تا ۲۰ دسامبر انجام شد، نشان داد در حالی که ۵۵ درصد جمهوری‌خواهان همچنان از ترامپ حمایت می‌کنند، دیسانتیس از حمایت ۲۰ درصد از پاسخ‌دهندگان به عنوان گزینه اصلی آنها برای رقابت در راه رسیدن به کاخ سفید برخوردار شده و فاصله را به ۳۵ درصد کاهش داده است.

در این میان جسی رودز، استاد علوم سیاسی در UMass Amherst و معاون مدیر این نظرسنجی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، دونالد ترامپ همچنان محبوبیت آشکار در میان جمهوری‌خواهان برای نامزدی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است.

در یک نظرسنجی Cygnal که بین ۷ و ۹ ژانویه ۲۰۲۲ انجام شد، ترامپ همچنان محبوب‌ترین فرد رای‌دهندگان احتمالی حزب جمهوری‌خواه است، اگرچه حمایت از او به کمتر از نصف کاهش یافته و به ۴۷ درصد رسید. در حالی که دیسانتیس هنوز با ۱۹ درصد در رده دوم قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دیسانتیس حمایت بیشتری از رای‌دهندگان بالقوه جمهوری‌خواه را به دست خواهد آورد، چراکه گزارش‌هایی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهوری پیشین شروع به مخالفت با یکی از بزرگ‌ترین متحدان خود کرده، به گوش رسیده است.

به گزارش آکسیوس، به نقل از منابع ناشناس، ترامپ آشکارا در مورد اینکه چگونه دیسانتیس را تهدیدی برای نامزدی نمی‌داند صحبت کرده و او را «بدون کاریزما و شخصیتی کسل‌کننده» توصیف کرده است!

کد خبر 650767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha