شرکت اسپیس‌ایکس در دومین پرتاب موفقش در سال جدید میلادی ۱۰۵ ماهواره کوچک را به مدار زمین فرستاد.

Falcon

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از space.com یک موشک فالکون ۹ دو مرحله‌ای شرکت اسپیس‌ایکس از سکوی پرتاب فضایی ۴۰ در پایگاه نیروی فضایی آمریکا در کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا روز پنجشنبه صبح به وقت محلی در ماموریتی به نام Transporter-3 با این ماهواره‌های کوچک به فضا پرتاب شد. 

تقریبا ۹ دقیقه پس از پرتاب مرحله اول موشک به به زمین بازگشت و روی یک سکوی فرود در چند کیلومتری محل پرتاب نشست. این دهمین باری بود که این موشک مرحله اول پرتاب به فضا و بازگشت به زمین را انجام می‌داد.

دراین ماموریت ۱۰۵ ماهواره کوچک  مربوط به کشورها و شرکت‌های گوناگون در مدار قطبی - مداری که از فراز قطب‌ها به دور کره زمین می‌چرخد- قرار دارد. این ماهواره‌ها در ادازه‌هی متفاوتی از یک قوطی نوشابه گرفته تا یک جعبه کفش تا ماشین لباسشویی بودند.

بزرگترین این ماهواره‌ها  یک ماهواره اوکراینی به نام Sich 2-1 با وزنی ۱۷۰ کیلوگرمی است که کار تصویربرداری از زمین را انجام می‌دهد. همچنین یک زوچ ماهواره آمریکایی و فنلاندی هم با این پرتاب به مدار زمین فرستاده شدند که در مدار پایینی کره زمین قرار می‌گیرند که کارشان تصویربرداری راداری از سطح کره زمین، اقیانوس‌ها و غلاف‌های یخی است.

همچنین ۴۴ ماهواره SuperDove یک شرکت تصویربرداری از زمین به نام Planet در این ماموریت در مدار قرا رگرفت که به ناوگان ۲۵۰‌تایی این ماهواره‌های رصد اپتیک زمین می‌پیوندند.

کد خبر 650276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha