هادی ساعی هفته پیش به مدت ۴ سال ریاست فدراسیون تکواندو را برعهده گرفت اما گویا این پایان ماجرا برای عضو سابق شورای شهر و قهرمان المپیک نیست.

هادی ساعی المپیک پکن 29.jpg

به گزارش همشهری آنلاین، در پایان این انتخابات روسای برخی هیأت‌های استانی با ارسال نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان، خواستار رسیدگی به انتخابات و عدم امضای حکم هادی ساعی به عنوان رئیس جدید فدراسیون تکواندو شدند.

در نامه آنها آمده است:

جناب آقای دکتر سجادی
وزیر محترم ورزش و جوانان

با سلام و احترام؛
همانطور که مستحضرید انتخابات رئیس و هیات رئیسه فدراسیون تکواندو در تاریخ ۱۵ دیماه ۱۴۰۰با حضور ۵۷ نفر از اعضای مجمع در محل سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار و آقای هادی ساعی با ۲۹ رای به عنوان رئیس فدراسیون معرفی گردید اما از روز بعد از مجمع ابهاماتی در فضای مجازی و بین اعضای مجمع در خصوص صحت انتخابات مطرح و اعلام گردید که آقای هادی ساعی موفق به کسب حداکثر مطلق آرا نشده است. از اینرو تعدادی از روسای هیاتـ های تکواندو استانی طی نامه هایی خواستار بررسی دقیق موضوع و احقاق حق گردیده اند.

مزید استحضار طبق بند یک ماده ۱۵ اساسنامه فدراسیون های ورزشی مصوب ۱۵/۲/۱۴۰۰ هیات وزیران انتخاب رئیس فدراسیون با رای اکثریت مطلق اعضای حاضر در مجمع بایستی اتفاق بیافتد و همچنین بر اساس بند ۱۷ ماده یک دستورالعمل شرایط اختصاصی نامزدهای دارای وثاقت و امانت و نحوه ثبت نام و رای گیری برای داوطلبان پست های هیات رئیسه فدراسیون تکواندو مصوب۸/۸/۱۴۰۰، حداکثر مطلق آرا برابر با نصف بعلاوه یک رای اعضای حاضر تعریف شده است.

از اینرو به نظر می رسد با توجه به حضور ۵۷ نفر در مجمع و نصف این عدد که معادل ۵/۲۸ می شود. نصف بعلاوه یک رای برابر ۵/۲۹ رای می باشد و با توجه به اینکه در انتخابات نیم رای وجود ندارد و همچنین قوانین ریاضی که عدد پنج (در اینجا نیم) برای اعداد فرد به سمت بالا گرد می‌شود، واضح است که رئیس منتخب بایستی حداقل ۳۰رای کسب می کرده است و با وجود کسب ۲۹ رای،  معرفی رئیس فدراسیون خلاف قوانین بوده است و اشتباه صورت پذیرفته است.

شایان ذکر است که این تفسیر چندین سال است که در وزارت ورزش و ادارات کل اجرا میشود، بعنوان مثال قبلا و در انتخابات فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹، اتفاق مشابهی رقم خورده که با وجود بالاتر بودن رای یک کاندیدا در دور اول انتخابات، به دلیل کسب نکردن حداکثر مطلق آرا (در آن دوره آقای مازیار ناظمی در دور اول ۲۰ رای از ۳۹ رای را کسب نمود)، منجر به رای‌گیری مجدد در دور دوم انتخابات گردید.

لذا از حضرتعالی خواهشمند است به جهت پاسداشت حقوق خانواده بزرگ تکواندو در خصوص توقف صدور حکم و انجام بررسیهای تکمیلی و اعمال قانون، دستور مقتضی صادر فرمایید.

کد خبر 650192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha