دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

محمدرضا منصوریان: قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور در شهرستان ساری برگزار شود.

 از آن جایی که برگزاری این مسابقات اولین گام و حرکت جدی در راه شناسایی و انتخاب برترین‌ها برای حضور در تیم‌ملی و شرکت در پیکارهای جهانی 2009 دانمارک است تأکید بر یک نکته حیاتی بسیار ضروری است. از آن جایی که فضای بحرانی به وجود آمده در کشتی ایران بعد از بازی‌های المپیک 2008 پکن به طور کامل فروکش نکرده و هنوز هم گروهی در تقابل با مدیریت فدراسیون کشتی آشکارا به مخالفت برخاسته‌اند، ممکن است چالش های موجود تأثیرات مخربی روی مسابقات قهرمانی کشور گذاشته و حاصل همه تلاش‌ها بیهوده هدر رود.

فرصت مغتنمی است با توجه به این که قرار است کمیته کارشناسی المپیک تعیین شده از سوی سازمان تربیت‌بدنی در مورد عملکرد کشتی و نکات پیدا و پنهان آن نظر خود را اعلام کند، حداقل به جنگ و معرکه‌های موجود در کشتی تا خاتمه مسابقات ساری پایان داده شده و فضای روانی سالمی برای برگزاری این رویداد داخلی فراهم شود.

اینکه در چند روز باقیمانده تا شروع رقابت‌های کشوری بخواهیم چنین مسابقاتی را از اعتبار لازم خارج کنیم، عمل پسندیده‌ای نبوده و هیچ سنخیتی با عزت و شرافت پهلوانی ندارد. یادمان باشد که کشتی ایران در کمتر از یک سال دیگر چه با مدیران فعلی خود و چه بدون آنها قرار است اعتبار ازدست‌رفته‌اش را دوباره در مسابقات جهانی بازستاند. پس، از رونق انداختن مسابقاتی که قرار است نقطه شروعی برای بازگشت کشتی باشد عملی ناپسند است.

کد خبر 65017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز